Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste foto

hey iedereen,

Ik heb sinds vrijdag mijn eerste camera(Canon rebel Xt) en ben volop aan het lezen en leren.
    dit is een van mijn eerste foto's. graag wat comment graag om te weten of ik het goed doe of helemaal niet.

- Camera Model:Canon EOS DIGITAL REBEL XT
    - Lens:EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II
    - Sluitertijd:1:60
    - Diafragma:5,6
    - ISO:400
    - Belichtingscompensatie:0-sta

Re: eerste foto

Leuke scherptediepte, prima diafragma, maar de achtergrond is niet dat hé
    De weerkaatsing van de flits links is ook zeer storend, dat moet je proberen te vermijden.
    Zo'n beestje fotografeer je dus beter in een natuurlijke setting, met een macro-lens en overdag.
    Blijf fotograferen en je werk hier tonen!

Comment

Thanks,

Een macrolens is dat zoals de jouwe EF 50mm F1,8 II?

Comment

Nee hoor. Een macro-lens is een lens met een korte scherpstelafstand zodat het beestje op je sensor bijna even groot is als het beestje in het echt is.
        Ik heb zelf jammer genoeg nog geen macro, je moet maar eens rondkijken bij Fotohoek>Macro en Close-up. Daar vind je een heleboel knappe plaatjes en met wat geluk staat er ook bij met wat voor lens ze gemaakt zijn.
        Je kan hier een heleboel leren, althans dat doe ik toch

Comment

omgeving is inderdaad absoluut niet geschikt maar los daarvan is de compositie ook totaal niet bruikbaar.
          De linker belichting is extreem storend.

Zo te zien maak ook jij dezelfde fout als zovele andere beginners
          Iedereen wil onmiddellijk aan de slag met het maken van close-up & macro opnamen terwijl dit 1 van de moeilijkste categoriën is in de fotografie.
          Leer eerst jou toestel kennen alsook de basis van de fotografie (termen zoals DOF = Depth Of Field = Scherptediepte, sluitertijd, diafragma, ...) en later zul je deze stap ook vlotter kunnen maken.
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Merci voor de reacties.

Comment

Working...
            X