Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ja, ik ging eens HDRIs doen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ja, ik ging eens HDRIs doen

Wel, eerlijk gezegd was ik geinspireerd door de foto's van Tjele en wou het zelf eens proberen met mijn splinternieuwe DMC FZ8 op een nogal 'shaky' statief (te zien aan de blur op de foto's)

[Door op de foto's te klikken kom je terecht op mijn deviantART pagina waar je ze in het groot kan bekijken]

Persoonlijk vind ik deze de beste:

Exif is dezelfde voor de meeste foto's behalve dan de sluiterstijden
    - Panasonic Lumix DMC-FZ8
    - Lens: 35mm equivalent 36-432
    - Diafragma:2.8
    - ISO: 100
    - AWB

Ik ben maar een 'recreatief fotograaf', dus niet te hard tekeer gaan :P
    Last edited by Gontcha; 2 september 2008, 20:45.
    Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Re: Ja, ik ging eens HDRIs doen

mooi, niet meer realistisch, maar dat was wrs niet wat je beoogde.

Als je photoshop hebt (vanaf cs2 denk ik) kan je align layers doen om de blur weg te werken
    Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
    I'm a rookie

Comment

Een beetje klein om een oordeel te kunnen vellen...
      Oeps, je link niet gelezen
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saber Bekijk bericht
        mooi, niet meer realistisch, maar dat was wrs niet wat je beoogde.

Als je photoshop hebt (vanaf cs2 denk ik) kan je align layers doen om de blur weg te werken
        Idd, ik ben meer voor de 'cartoony' weergave van de werkelijkheid.
        Photoshop cs2 heb ik allang, maar ik doe het niet met cs2 om de simpele reden dat hij mijn RAWs niet kan lezen =( (geen update meer) en in andere lossless format bekom ik niet de gewenste resultaat. Met photomatix pro vink ik de beeldcorrectie aan, maar toch, niet echt scherp.
        Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

1ste ... zeker niet mis.
          2de ... drassig ... regen ... bwa
          3de zou mooi kunnen zijn maar valt te donker uit.
          De aandacht wordt onmiddellijk afgeleid door de mooi opgelichte bladeren van de linker boom.
          De aandacht leid in de foto echter naar het centrale punt waar de struiken de donker zijn.
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Ik vind de omzettingen wel geslaagd.
            Bij de laatste zijn er precies bewogen delen (vooral in de lucht), heb je dit gemaakt aan de hand van verschillende beelden of van 1 beeld ?
            Wim

Comment

Niet realistisch, klopt, maar die laatste vind ik toch heel goed hoor. bijna sprookjesachtig. De eerste heeft ook iets, vooral door dat gedeeltelijk abstracte effect in de lucht. De tweede: zou ik ofwel helemaal onrealistisch maken ofwel helemaal realistisch. Nu vind ik het gras en het gebouw teveel contrasteren. Maar ik hou je page op DA in de gaten, want ik vind het wel leuk en zeker origineel eigenlijk.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Bedankt voor de reacties,

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
                Ik vind de omzettingen wel geslaagd.
                Bij de laatste zijn er precies bewogen delen (vooral in de lucht), heb je dit gemaakt aan de hand van verschillende beelden of van 1 beeld ?
                Wim
                Het waren verschillende beelden (ik heb als ik me niet vergis stuk of 5 gemaakt) en er stond een redelijk sterke wind, dusjah, wolken en bladeren zijn idd wat minder.

Ik zal proberen om meer foto's te maken

Comment

Working...
                X