Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
hoi!! Dankjewel voor je comments.. Vraagje... Zijn er nog dingen om op te letten bij het inflitsen?? flitskop omhoog, diffusor gebruiken of niet? Heb sinds gisteren een omni-bounce van sto-fen, want met de diffusor kreeg ik soms toch nog overbelichting en zo..(heb al eea via zoekfunctie gevonden, maar toch..) w.s. is de flits niet afgegaan omdat ik voor deze foto de makkelijkste weg gekozen weg gekozen had, n.l. landschaps-modus...Ben al (voorzichtig) aan het experimenteren met de m-stand, maar het blijkt voor mij ontzettend moeilijk te zijn....ik kom namelijk telkens voor verrassingen te staan, zal wel mijn onkunde zijn, vrees ik... Daarom zo leuk om comments te krijgen, waardoor ik telkens weer bijleer..
Als de m-stand te moeilijk is dan start je best met de a-stand waardoor het diafragma en dus ook de scherptediepte steeds dezelfde zullen blijven.
De camera past dan enkel de sluitertijd aan (afhankelijk van de lichtmeting).
Je kan dan de flits activeren en verschillende foto's maken met de belichtingscompensatie voor de flits, een flits belicht immers enkel het hoofdobject.
Als de m-stand te moeilijk is dan start je best met de a-stand waardoor het diafragma en dus ook de scherptediepte steeds dezelfde zullen blijven.
De camera past dan enkel de sluitertijd aan (afhankelijk van de lichtmeting).
Je kan dan de flits activeren en verschillende foto's maken met de belichtingscompensatie voor de flits, een flits belicht immers enkel het hoofdobject.
Comment