Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag ik nog eens 3 voetbalfoto's ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mag ik nog eens 3 voetbalfoto's ?

Xarder de foto's zijn niet bewerkt ze zijn enkel verkleind om ze hier te mogen posten.
    Ik fotografeer in JPEG FINE en beeldformaat 3872x2592; 10.0 MP.
    Nikon D60 - Nikon ED AF-S VR Nikkor 70-200mm 1:2.8G - Nikon DX AF-S Nikkor 15-55mm 1:3.5-5.6G - Nikon DX AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6 ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Door Bekijk bericht
      Gouden regel is EERST verkleinen, dan bewerken.
      Tssss, wie verzint zoiets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @lberto Bekijk bericht
        Xarder de foto's zijn niet bewerkt ze zijn enkel verkleind om ze hier te mogen posten.
        Ik fotografeer in JPEG FINE en beeldformaat 3872x2592; 10.0 MP.
        Was ook niet aan jou gericht maar meer een opmerking omdat hier grote onzin als gouden regel wordt verkondigd in de beginnershoek.
        Een beginner weet dan niet meer wat hij moet geloven. Dus ik ben blij dat Leonidas en Twizter (sorry me hierin bijtreden

Gr. X.
        Last edited by Xarder; 2 september 2008, 23:06. Reden: comment van Twizter over het hoofd gezien :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Door Bekijk bericht
          Vraagje, doe je de bewerkingen op de foto's voor of na je ze hebt verkleint ? Gouden regel is EERST verkleinen, dan bewerken.

Voor die combinatie van lens en body moet het nog steeds scherper kunnen hoor, zelfs zonder bewerking. Zoals reeds aangehaald probeer je diafragma op te trekken naar bvb F8. Scherpte zal dan vanzelfs komen.

Succes !

Mvg,

Den Door.
          Gooi die gouden regel maar in de vuilbak

Altijd de bewerkingen doen op de hoogst mogelijke resolutie om hierdoor zo weinig mogelijk details te verliezen.
          Eindresultaat verkleinen en dan nog eens verscherpen.

--- UPDATE ------
          En ondertussen gezien dat er meerderen deze stelling volgen..
          Ik kon mijn ogen al niet geloven maar 'k ben blij dat ik dan toch niet dom geworden was
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Volg volledig,
            ik had bijna onmiddellijk gereageerd op de " gouden " regel maar had eerst verder gelezen,
            gelukkig, anders mocht ik ook zo'n ---UPDATE--- bij mijn antwoord zetten
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @lberto Bekijk bericht
              Klopt Raf. Ik wou manueel instellen om de scherpte van de foto en de scherptediepte zoveel mogelijk onder controle te krijgen. In mijn menu staat ISO op 200 en toch maakt dat fameuze bokkensprongen bij foto's die allemaal onder dezelfde weersomstandigheden binnen 1.30 uur gemaakt werden. Ik heb de ISO waarden van enkele professionele voetbalfoto's bekeken en ook daar verandert de ISO met vastgezette sluitertijd en diafragma. Dat zal dus waarschijnlijk normaal zijn maar bij mij gaat dat van zeer lage waarden naar fameus hoog?

Alvast bedankt voor de comments Raf & Saber.

Groetjes,
              @lberto

Dat is natuurlijk logisch.
              Ten eerste registreert de sensor van je camera net zoveel lichtverschil (en die is in en tijdsbestek van 1,5 uur groter dan je denkt ook al is er geen wolkje aan de lucht) als je ogen echter je hersenen stellen je waarneming bij en dat merk je niet. Helaas kunnen we van ons zicht geen EXIF uitlezen anders zou je nog steil achterover slaan .
              Ten 2e wordt de lichtmeting ook bepaald door het gemiddelde over je foto. Heb je veel donkere tinten in je foto zitten zal je camera dit als weinig licht meten en dit compenseren door de ISO omhoog te krikken. Heb je veel lichte tinten in je foto uiteraard het tegenover gestelde.

Gr. X.

Comment

Sorry Hanske ik zal mij in 't vervolg aan de 3 foto's per topic houden. Ik was wat in de war gebracht door een bericht in een andere topic waar het leek of het wel mocht. Ik zal het verkeerd begrepen hebben zeker?

Bedankt allemaal, ik blijf verder proberen en zal mij in de toekomst aan 3 foto's per topic houden.

Groetjes,
                @lberto
                Nikon D60 - Nikon ED AF-S VR Nikkor 70-200mm 1:2.8G - Nikon DX AF-S Nikkor 15-55mm 1:3.5-5.6G - Nikon DX AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6 ED

Comment

Working...
                X