Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gorges du tarn & champagne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gorges du tarn & champagne

eerste foto's met de nikon d80

le rozier - gorges du tarn

saint-enimie - gorges du tarn

-> iemand enig idee waar de blauwe schijn aan de balk rechtsboven vandaan komt (tip aan mezelf: check alle hoeken voor de foto te nemen)

Edit Mod : maximaal 3 foto's per topic per dag , de overige 5 zijn dan ook verwijderd. Lees de forumregels even door : http://forum.belgiumdigital.com/f87/
    Last edited by Hanske; 26 augustus 2008, 06:57. Reden: nog eens geprobeerd... :-(
    Good photography comes with experience. Experience comes from bad photography

Nikon D7000? - Nikkor 18-200 VR - Nikkor 35mm 1.8

Re: gorges du tarn & champagne

Woops! Toch maar eventjes de reglementen lezen ivm aantal en grootte van je foto's.
    Ik zie hier trouwens vooral kruisjes, dus vermoed dat je iets verkeerds doet.

Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

de foto met het katje (de enige die ik kan zien trouwens) maakt me nieuwsgierig om de rest te kunnen zien, helaas ...

Comment

8 foto's 'proberen' te posten wordt hier ook niet geaccepteerd me dunkt

Comment

sorry

Comment

Hoi,

De 3 foto's die ik kan zien zijn niet zo bijzonder in mijn ogen.
            Kleuren zijn wel goed maar de compo's zijn van alledrie zijn niet goed.

Foto 1: Beste van de 3, goed resultaat met die zon achter de (kerk?)toren. Voorgrond is iets te donker en er zijn te veel punten die aandacht vragen. Je had hier mss beter 1 van die punten (vnl. de toren) afgezonderd.

Foto 2: zegt niet veel, het is een straat in een dorp. Mooi om te tonen als vakantiefoto.

Foto 3: idee is goed maar de compo zit verkeerd. In dit geval zou ik zelfs durven volledig centraal voor de gevel staan en het onderwerp (de vrouw) ergens op de snede plaatsen. Trouwens, de vrouw zelf is volgens dat ik kan zien ook niet 100% scherp.

Oorspronkelijk geplaatst door timwillems Bekijk bericht
            -> iemand enig idee waar de blauwe schijn aan de balk rechtsboven vandaan komt
            Volgens mij komt dit door de zon de achter het rechtse gebouw zit, waardoor je een oversaturatie krijgt en bij de balk een blauw randje. Kun je eenvoudig wegsnijden in Photoshop (rechtse kant is toch maar afleiding op foto 3)

Foto 1 is voor mij de beste, rest zijn gewone vakantiekiekjes.

Ik geef mss veel kritiek maar je vraagt een mening en ik bind er geen doekjes om, waarom zou ik. Enkel met een mening die rechtuit is kun je leren. Gewoon blijven oefenen, veel lezen op BD en het lukt wel.

Hopelijk ben je er iets mee.
            'Keep on Clicking'
            Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

hey rockey,
              dankjewel voor de feedback, helemaal mee eens met je kritiek
              foto 1 ik zit idd soms wat te knoeien met belichting (heb ook een aantal foto's met overbelichte hemel), zal eens proberen croppen om compo wat beter te krijgen
              foto 2, yups vakantiefoto
              voor foto 3 had ik niet veel tijd, begon te regenen en de vrouw had bijna gedaan met de plastic over haar was te hangen, de compo zoals jij die bespreekt had misschien beter geweest, maar was onmogenlijk wegens in een te smal straatje en toen had ik onder de was gestaan
              blauwe schijn zou chromatic aberration zijn http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration
              valt weg te werken in photoshop http://www.webdesign.org/web/photosh...inge.4097.html

zoals je zegt: blijven oefenen, veel lezen op BD en het lukt wel

thx!

Comment

Working...
              X