Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avond aan zee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Avond aan zee

Hallo,

Vorige maand heb ik mijn eerste DSLR gekocht en mijn vakantie in De Panne was het ideale moment om er eens mee te experimenteren. Hier zijn een aantal foto's van een avondwandeling aan zee. Alle commentaar is welkom

- Camera Model: Canon EOS 40D
    - Lens: EFS 55-250mm IS

Foto 1: Dit industriepark ligt juist over de grens in Frankrijk.
    - Sluitertijd: 1/640
    - Diafragma: 5,6
    - ISO: 400
    - Belichtingscompensatie: 0
    - Focal Length: 250 mm

Foto 2: Ondergaande zon (ik heb geen idee wat die zwarte puntjes op de horizon zijn. Ze staan op de originele foto's ook, dus geen verkleiningseffect of jpeg-artefacts).
    - Sluitertijd: 1/400
    - Diafragma: 8
    - Belichtingscompensatie: -1
    - Focal Length: 250 mm

Foto 3: De zon is juist onder. Moest het schip er 5 minuten eerder geweest zijn, was het denk ik een betere foto geweest.
    - Sluitertijd: 1/320
    - Diafragma: 7,1
    - Belichtingscompensatie: -1
    - Focal Length: 146 mm

Canon EOS 40D - EFS 18-55 & EFS 55-250 kit-lenzen.

Re: Avond aan zee

de laatste is echt een heel mooi plaatje, een winner.
    beide anderen iets te veel voorgrond.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      de laatste is echt een heel mooi plaatje, een winner.
      grt,bouk.
      Ik volg volledig.

groeten
      Tom
      Canon EOS 50D ; Canon EOS 300D ; Canon EF 70-200 f/2.8; Canon EF-S 18-200 ; Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III ; Flitser: Canon 430Ex Speedlite
      Canon BG-E1 ; ET-60 + EW-78D 2 Hoya UV-filters 58mm + 1 78mm en Bilora PRO 27 statief

Comment

Bij de eerste mis ik scherpte, de laatste is een topper.

Comment

2 en 3 vind ik allebei . De derde steekt er inderdaad wel bovenuit maar in de tweede vind ik die kleurenbandjes om de zon dan juist weer heel knap.
          What meets the eye ain't always what we see !

Comment

ge moet 2 keer zien, maar dan, #3 is de max
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Eerste is idd niet helemaal scherp. En kleurverzadiging van de lucht is niet helemaal ok.
              Bij eerste en tweede mag onderaan een stuke af.
              Maar twee en drie zijn mooi!

Groeten

Tim
              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Als je nog maar 1 maand een digitaal toestel hebt, zijn dit mooie resultaten bij een toch zeer moeilijke belichtingssituatie. Of fotografeer je al langer analoog?
                "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

Comment

Bedankt voor de leuke en informatieve commentaren.

Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht
                  Als je nog maar 1 maand een digitaal toestel hebt, zijn dit mooie resultaten bij een toch zeer moeilijke belichtingssituatie. Of fotografeer je al langer analoog?
                  Ik heb nooit analoog gefotografeerd (buiten als kind met een klein toestelletje ). Ik heb al wel een aantal jaar een bridge camera (Konica Minolta Z2) en heb de laatste 2-3 maanden veel gelezen om de theorie wat beter te begrijpen.

Bij deze foto's heeft de camera 90% van het werk gedaan. Voor de zon heb ik de mode op 'P' gezet en een paar verschillende sluitertijden en diafragma's geprobeerd. De belichtingscompensatie op -1 was nog van een vorige foto en ik was vergeten die terug te zetten.

Voor de boot moest ik een tegelijk een snelle sluitertijd hebben (omdat de boot relatief snel bewoog) en een klein diafragma voor een zo groot mogelijke scherptediepte, dus dit was het compromis.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door mottiti Bekijk bericht
                  Bij eerste en tweede mag onderaan een stuke af.
                  Bij de 2de foto wou ik de regel van 3 toepassen (lucht-zee-strand).
                  Ik heb hem nu gecropt (1/3 lucht en 2/3 zee) en het ziet er inderdaad beter uit. Ik heb ook de levels een ietsje aangepast om een iets dieper rood te krijgen.

Hier is het resultaat:

Canon EOS 40D - EFS 18-55 & EFS 55-250 kit-lenzen.

Comment

veel mooier zo.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Foto's zijn niet slecht!

ik zou de eerste 2 wel idd ook wat gecropt hebben, met je 2e post van nr. 2 is dat goed gelukt vind ik.

Bij de derde foto zou ik persoonlijk naar zeeniveau gestapt zijn, laag gaan zitten, en gewacht hebben tot de boot recht voor de "rode gloed" van de zon kwam, dat had volgens mij een mooi effect geweest!

verder: die regels van 1/3 en gulden regel enzo, zijn maar hulpmiddeltjes, zelf hou ik er persoonlijk nooit rekening mee, je kunt beter gewoon kijken wat het mooiste is, zonder te veel lineaire wiskunde te gaan gebruiken

grtz,

Fille
                      Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

Comment

zet wel even bij die 2de de horizon recht en crop hem dan even opnieuw, hij zal nog beter zijn.

Comment

Heeft iemand nu een verklaring voor de onregelmatige horizon? of is dit gewoon een effect tussen zon en zee?

Comment

Working...
                          X