Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste Poging tot makro : "Slaapsmurf" + "Kleingeld"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste Poging tot makro : "Slaapsmurf" + "Kleingeld"

    Hier enkele makrofoto's die ik pas genomen heb met een Panasonic Lumix TZ-3 (7MP) , geleend van een vriend om het menu te leren kennen (aangezien ik de Sony H-50 of Lumix FZ18 wil aanschaffen) .

    Ik vond ze zelf niet zo slecht , bij de "smurf-foto" was het de bedoeling om de "slaapsmurf" scherp in beeld te hebben en de rest niet , en bij de "kleingeld-foto" wou ik de zilveren munt ook scherp hebben , maar dat is een beetje mislukt denk ik .

    Jullie mening/tips ?




  • #2
    Re: 1ste Poging tot makro : "Slaapsmurf" + "Kleingeld"

    Bij beiden lijkt de scherpte exact te liggen waar je hem hebben wou.
    Je had slaapsmurf waarschijnlijk nog iets beter kunnen isoleren door ook je brandpuntsafstand bewust te kiezen: als je minder gezoomd had (en dichterbij gekomen) dan zou slaapsmurf groter zijn geweest dan de anderen-- mogelijk met storend grote voeten.
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

    Comment


    • #3
      Re: 1ste Poging tot makro : "Slaapsmurf" + "Kleingeld"

      Mischien had je ook beter een kleinere diafragma opening gebruikt. Of zie ik dit verkeerd?
      Volges wat men mij geleerd heeft is dan alleen je onderwerp scherp en de rest wazig.

      groeten
      Tom
      Canon EOS 50D ; Canon EOS 300D ; Canon EF 70-200 f/2.8; Canon EF-S 18-200 ; Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III ; Flitser: Canon 430Ex Speedlite
      Canon BG-E1 ; ET-60 + EW-78D 2 Hoya UV-filters 58mm + 1 78mm en Bilora PRO 27 statief

      Comment

      Working...
      X