Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste Post

Hallo iedereen, mijn eerste post.

Getrokken in Planckendael.
    Eén van de weinige foto's die een beetje gelukt is
    Het zal wel aan't manneke liggen
    Groeten
    Pat

Re: Eerste Post

erg druk geheel en kijk je camerainstelling eens na.
    een exif: S- 3200/F-2.8/ISO- 400 is toch wat vreemd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Die Iso was ik vergeten terug op 100 te zetten.
      Ik dacht dat ik F2.8 de dieren scherp zou krijgen en de rest onscherp.
      Ik ben echt nog heel groen achter mijn oren wat fotografie betreft.

Ben hier op de juiste plaats om het te leren denk ik.
      Groeten
      Pat

Comment

Als de afstand tussen U en het onderwerp KLEINER is dan de afstand tussen het onderwerp en de achtergrond ga je dat effect bekomen.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Dank je voor je advies Macroshopper. Dat heb ik nog nergens gelezen.
          Volgens mijn mijn broer is mijn lens op zijn best op f8. Blijkbaar ni bij mij.
          Op auto zijn de foto's OK. Het zal dus wel zeker aan mij mij liggen
          Het spijtige is. Als ik alles op AUTO had getrokken had ik meer geslaagde foto's. Nu moet ik 90% wissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Als de afstand tussen U en het onderwerp KLEINER is dan de afstand tussen het onderwerp en de achtergrond ga je dat effect bekomen.
            werkt tele hier ook nog aan mee??
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HNO3 Bekijk bericht
              Het spijtige is. Als ik alles op AUTO had getrokken had ik meer geslaagde foto's. Nu moet ik 90% wissen.
              Een spiegelreflex vraagt wat meer kennis en ervarig dan een simple point-and-shoot camera. De enige oplossing is : oefenen, oefenen, oefenen!
              De eerste keer dat ik foto's maakte mijn 450D (3-tal maanden geleden) waren de resultaten ook teleurstellend. Ondertussen zitten er al heel wat meer geslaagde foto's tussen en ben ik uitermate blij dat ik overgestapt ben van compact naar dslr

Comment

Dank je voor je advies Macroshopper. Dat heb ik nog nergens gelezen.
                Ofwel nog niet veel gelezen ... of de verkeerde lectuur
                Hierover zijn al veel dingen geschreven (ook op BD).

Volgens mijn mijn broer is mijn lens op zijn best op f8. Blijkbaar ni bij mij.
                Dat is allemaal afhankelijk van wat je wil fotograferen, op welke afstand je staat en welk type lens je gebruikt.
                Op zijn best op F8 lijkt mij in elk geval een beetje ver gezocht.

Als ik alles op AUTO had getrokken had ik meer geslaagde foto's. Nu moet ik 90% wissen.
                Tja .. Had je een P&S camera gekocht dan had je vermoedelijk nog meer geslaagde foto's.
                (D)SLR's zijn nu eenmaal camera's die je moet leren gebruiken.
                Dit leertraject begint in A en gaat vervolgens via P naar M (A/T) ...

De grootste tip die ik hierbij kan geven is: Probeer verschillende 'stillevens' te fotograferen met een varieteit aan instellingen, en bekijk nadien het verschil (en hou een dagboek bij met wat je gedaan hebt).

Enne ... Haal dat BDSizer Watermerk van de foto. Die stoort meer dan hij goed doet

En nu de foto:
                Algemeen gezien. .. leuk familiekiekje als reminder.
                Is echter niet iets wat ik zou afdrukken om aan de muur te hangen.
                Vrij druk en geen duidelijk 'centraal onderwerp'.
                De koeien zouden het onderwerp zijn, maar vervloeien teveel in de omgeving.
                Focus had hoger gemogen (2.8 had hier geen voordeel ... 5.6 was perfect m.i.) en ISO waarde lager gezien het mooie weer. Hierdoor zou de sluitertijd een pak lager komen maar dat was geen probleem gezien deze nog meer dan hoog genoeg was voor dit statisch beeld.
                Het moeilijke aan deze moment opname is bovendien de schaduw van de boom die jammer genoeg op het gezicht van het middelste dier valt..
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

@iedereen. Bedankt voor de tips.
                  Ik heb 2 maanden geleden een Canon 400D met tamron 28-75 lens gekocht.
                  Ondertussen echt al heel veel gelezen, vooral op BD.
                  Het is gewoon veel wat je moet weten, en vooral, moet onthouden.
                  En dit alles in de praktijk omzetten is ni altijd evident

Als ik op AV trek wordt de sluitertijd aangepast aan het nodige licht.
                  Diafragma bepaald toch DOF. Hoe komt het dan dat een foto neem van mijn mijn zus op AV f8 dat die totaal wazig is?

Comment

de oorzaak van je laatste zin kan meerdere redenen hebben hoor, maar zonder wat meer gegevens niet te verklaren.
                    grt,bouk.

Comment

... Als ik op AV trek wordt de sluitertijd aangepast aan het nodige licht.
                      Neen. Als je voor diafragmavoorkeur kiest past het toestel de sluitertijd aan naargelang het aanwezige licht.

... Diafragma bepaald toch DOF. Hoe komt het dan dat een foto neem van mijn mijn zus op AV f8 dat die totaal wazig is?
                      Niet alleen het diafragma bepaald de dieptescherpte. Ook de brandpuntsafstand van het objectief en de afstand tussen sensor en onderwerp zijn van invloed.

Als je de exacte cijfertjes wil, kan je bovenaan deze tabel de nodige gegevens kiezen en op "Calculate" klikken.
                      Last edited by Jos Vanhengel; 22 augustus 2008, 08:23.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

alle commentaar/raad is al gezegd denk ik

kan ik nog alleen maar bijdragen dat deze "koeien" watoetsi's zijn
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Working...
                        X