Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smile!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Smile!

of ?

Constantyn en Cornelius mijn schatjes!

Re: Smile!

De pretoogjes zijn zalig. Het moment van afdrukken is goed gekozen .

Nu komt het mindere nieuws (waarvoor je hier bent, om te leren dus)...

Mijn idee (en 't is niet heilig !) :
    Je zou hier eigenlijk de exif van je foto even moeten posten, het toestel waarmee hij gemaakt is, en welke flash je gebruikte (intern/extern). Dit zijn allemaal dingen die kunnen helpen om je te helpen deze foto beter te kunnen maken.

Zoals hij nu is, is hij te flets, mist hij contrast, en is hij m.i. te hard belicht, waardoor het detail in het gezichtje verloren gaat. Mijn nabewerking ziet er als volgt uit :

Ik heb de niveaus een beetje bijgesteld, een beetje verzadiging toegevoegd, zodat hij meer kleur krijgt. Ik heb meteen ook een paar beetjes weggecloned...
    Ik heb bovendien bewust wat gecropt om twee redenen : De achtergrond was niet echt fraai en zo breng ik de ogen naar een sterker punt in de foto.

Nu is er nog één vervelend dingetje, links op de foto : de flitsschaduw. Plaats je kindje verder van de achtergrond, of in 't midden van het gazon, zodat de flashschaduw geen tweede aflijning van het gezichtje wordt.

Ik weet niet of je mijn versie beter vindt ? Zoniet, en zelfs als je hem beter vindt, en liever weg hebt, laat maar een seintje.

Comment

Re: Smile!

'k moet FestinaLente hier bijtreden. Met die raad moeten de volgende fotos nog beter zijn. De bewerking is imo een stuk beter en leuker om te bekijken.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
      X