Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nachtfoto

Enkele dagen geleden heb ik enkele foto's genomen van de lucht wanneer het tamelijk donker was. Aangezien ik nog geen statief heb, en zo'n lange sluitertijd had, heb ik dit op een klein laddertje gedaan. Ik vind dat ze er nog aardig uitzien. En ik heb ook nog een vraag, hoe kan je mooi de maan fotograferen? Beoordeel er maar op los!

Re: Nachtfoto

De compo van de eerste foto is goed. De nadruk ligt op het kleurverval van de lucht, waardoor een lage horizon goed gekozen is. Wat me dan wel weer stoort is dat alles wat zich onder de horizon bevindt vrij donker en niet echt scherp is. De exif zegt me dat je f/3.5 hebt gebruikt, dus daar zien we de oorzaak van je probleem al. Als je een statief (of laddertje) gebruikt, doet de sluitertijd er in feite niet zo toe. Schroef dus maar dat diafragma iets meer toe voor meer scherptebereik.
    De tweede zegt me niet zoveel. Ik vraag me wat af wat je wilde bereiken door er een halve elektriciteitspaal bij te zetten...

En over die maan: zoek maar eens naar de nu al legendarische tips voor nachtfotografie van Black B@ndit. Ze zullen je zeker verder helpen!

Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
      De compo van de eerste foto is goed. De nadruk ligt op het kleurverval van de lucht, waardoor een lage horizon goed gekozen is. Wat me dan wel weer stoort is dat alles wat zich onder de horizon bevindt vrij donker en niet echt scherp is. De exif zegt me dat je f/3.5 hebt gebruikt, dus daar zien we de oorzaak van je probleem al. Als je een statief (of laddertje) gebruikt, doet de sluitertijd er in feite niet zo toe. Schroef dus maar dat diafragma iets meer toe voor meer scherptebereik.
      De tweede zegt me niet zoveel. Ik vraag me wat af wat je wilde bereiken door er een halve elektriciteitspaal bij te zetten...

En over die maan: zoek maar eens naar de nu al legendarische tips voor nachtfotografie van Black B@ndit. Ze zullen je zeker verder helpen!

Grtz,
      Palladio
      Ik volg
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

ok, bedankt voor jullie reacties!

Comment

Working...
        X