Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close up pogingen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close up pogingen ?

Vandaag nogmaals er uitgetrokken en eens een paar pogingen geprobeerd.
    van de 874 zitten er 2 bij die ik wou tonen mits de rest tegen viel maar ik kan het zelf ook verkeerd zien natuurlijk

foto 1 flower

Tv1/30Sec.
    Av F5.6
    ISO 200

foto 2 rups

Tv1/100Sec.
    Av 5.6
    ISO 200

Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Re: close up pogingen ?

Goeie foto's, en de compo, en de scherptediepte, en het licht. Scherpte kan iets beter, maar zou aan het resizen kunnen liggen. De tweede vind ik qua compositie zelfs heel goed.
    Geen idee wat je brandpuntsafstand was, en welke lens je gebruikte, en/of je vanaf statief werkte. Je sluitertijden zijn namelijk aan de hoge kant, wat natuurlijk ook een verklaring voor lichte onscherpte zou kunnen zijn.

Comment

Hey bedankt voor je reactie

ik post ff de info van de foto s

foto1
      Camera Model Name
      Canon EOS 1000D
      Firmware
      -
      Shooting Date/Time
      15/08/2008 19:58:29
      Tv(Shutter Speed)
      1/30Sec.
      Av(Aperture Value)
      F5.6
      Metering Modes
      Evaluative metering
      Exposure Compensation
      0
      ISO Speed
      200
      Focal Length
      50,0 mm

foto 2
      Tv(Shutter Speed)
      1/100Sec.
      Av(Aperture Value)
      F5.6
      Metering Modes
      Evaluative metering
      Exposure Compensation
      0
      ISO Speed
      200
      Focal Length
      55,0 mm

Lens is de kit lens 18/55is mits ik nog een beetje aant uitzoeken ben waar men meeste intresse heen gaat (macro/closeup en natuur/dieren intreseren me op dit moment het meeste maar wil wel eerst zowat vanalles proberen toch zal het met deze lens moeten gebeuren voor ik de knoop doorhak om foute aankoop te voorkomen) en ik moet het toestelletje ook onder de knie krijgen dus alle tips welkom

geen statief gebruikt

nog een vraagje brandpunt is dat de focus length ?

Comment

Macro's nemen met een kitlens is niet evident vooral om deze kitlenzen de macroobjecten niet dichtgenoeg kunnen krijgen voor je lens. Macrolenzen kunnen dit wel en kunnen scherp stellen zowel op oneindig maar ook tot heel dicht van je object ( soms tot 20 cm tss sensor en object). Daardat je met je kitlens meer afstand moet nemen kun je je object ook niet genoeg vergroten. maw je moet gaan croppen op je foto voor eenecht macro gevoel waardoor je veel aan kwaliteit verliest. De meeste (en beste) macro lenzen zijn ook primes maw met een vastbrandpuntafstand 60mm, 90, 105, 150 of 180. Het verschil tussen deze is dan de minimale werkafstand tussen sensor en object. Bij zeer schuwe diertjes ben je beter af met 150 of 180 mm, terwijl voor bloemen een 60 geschikter is. 90-100 of 105 ligt wat tussen in.

macro is zwoegen met scherpte en scherpdiepte, sluitertijden en ook veelal statiefwerk
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

bedankt voor de uitleg over macro lenzen zal het zeker in men achter hoofd houden

Comment

Working...
          X