Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

papaver

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• papaver

Een eerste probeersel.
    Deze foto is heel toevallig getrokken met een gewone Olympus SP-510. Persoonlijk vind ik het resultaat redelijk verrassend, vooral omdat ik (nog) geen enkele kennis het van fotografie. Wat is jullie indruk?

Binnenkort heb ik mijn eerste digitale spiegelreflex (het wordt waarschijnlijk een Canon 40D).
    Daarmee wil ik heel graag aan makrofotografie doen, en ook aan sportfotografie (voetbal en paardensport).
    Ik popel al om ermee aan de slag te gaan.

Last edited by Wim1960; 15 augustus 2008, 01:15.
    Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

Re: landschap - Reims / Verzy

Het is nogal een drukke foto en ik zie niet direct waar je hebt scherpgesteld.
    Het standpunt dat je inneemt is ook wat vreemd.
    Misschien moet je volgende keer ofwel het dorpje als onderwerp nemen ofwel het groene landschap maar zo als hij nu is vind ik het niet zo boeiend om naar te kijken.

Groeten Davinzius

Comment

Re: papaver

Hier heb je een mooie dof.
      Wel zou ik een ander perspectief nemen zodat die tweede papaver er niet mee op staat.

Je zou u fotos ook nog wat moeten verkleinen tot 900 pixels zoals vermeld in de forumregels.

Groeten Davinzius

Comment

Re: papaver

Mag voor mij scherper zijn
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

Comment

De forumregels eens doornemen, foto mag max 900x600 zijn.
          Volgens mij moet je er toch betere hebben, deze is overbelicht, niet scherp en onduidelijke compositie
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
            De forumregels eens doornemen, foto mag max 900x600 zijn.
            size aangepast, bedankt voor de opmerking, zal er bij de volgende foto's op letten
            Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

Comment

Welkom op dit verslavend forum

je foto +/- 2,8° rechtsom draaien om de huisjes recht te zetten.
              Je foto, in zijn geheel, donkerder te maken, door je middelste niveaus regelaar naar rechts te schuiven tot ongeveer 75.
              Neem nu een maximale crop, van het ontstaande resultaat, formaat 3/2.
              Verscherp 25 à 30 % naar smaak.
              En je bekom best een aangename foto met leuke diagonalen

De geveltjes van de huisjes blijven evenwel overbelicht, dit dien je in de toekomst te voorkomen bij de opname zelf.
              Een heel simpel trukje hiervoor is, kijk door je half toegeknepen ogen (als het ware door je oogwimpers kijken) je zal merken dat het contrast in hetgeen je waarneemt enorm toeneemt, blijf je zelf in deze situatie doortekening zien in de schaduwpartijen en de hoge lichten, kan je er bijna zeker van uit gaan dat je camera dat ook kan.
              Moet je je ogen zover dicht doen om nog enige doortekening te zien in de lichte partijen waardoor de schaduwen geen enkele doortekening meer laten zien, zie dan af van de opname.
              Of en verdiep je grondig in fotobewerking.

Succes in je volgende
              mvg,
              Ludo V.

Comment

hij WAS te groot of te klein , dat heb je keurig verbeterd, maar helaas mag je maar één topic per dag beginnen, je hebt er nu twee staan. Omdat ze geen van tweeën de max drie foto's bevatten, ga ik ze bij elkaar voegen zodat je toch aan de forum regels voldoet,........wel graag aandacht hiervoor de volgende keer.
                Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
                X