Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oostende

Hallo,

Deze namiddag zijn we gaan wandelen op de dijk en enkele foto's gemaakt. Graag had ik jullie mening

Mvg
    Danny

http://picasaweb.google.com/dendanny65
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000017693594

Re: Oostende

Beter laat dan nooit denk ik dan...

Persoonlijk vind ik niet zo'n geslaagde foto.
    De belichting van het bord zelf kan veel beter. Als je hierop focust, betekent het dat dit het hoofdonderwerp van de foto is. Dit is dus hetgeen dat je zo goed mogelijk moet proberen uit te lichten. Als je gebruik maakt van de meetmodus 'gewogen gemiddelde', en de zon schijnt enkel op de achtergrond, dan zorg je ervoor dat het onderwerp te donker wordt, zoals hier gebeurd is. Misschien is een andere meetmodus niet mogelijk op je compact, dat moet je 'ns uitzoeken...
    Over de compositie: de gulden snede zit er zowel verticaal als horizontaal in verwerkt, maar da's geen regel die je altijd moet toepassen en waarbij het resultaat vanzelf gaat schitteren. (Maar het mag wel!) Bij deze foto vraag ik me voortdurend af wat er achter het bord verscholen zit, in plaats van ernaar te kijken. Het staat in mijn ogen dus eerder in de weg. Een oplossing is om meer afstand te nemen en meer in te zoomen. Met hetzelfde zicht op het strand zal het bord dan wat kleiner overkomen, al dan niet gebruik makend van de gulden snede.
    Misschien mocht het bord er wel met voet en al op gestaan hebben, zo creëer je nog meer diepte in de foto, omdat je een duidelijke voorgrond hebt. Nu zie ik eerder een achtergrond waar een bord is tegengeplakt...
    In het geheel vind ik het een weinig zeggende foto.
    Ik hoop dat je de comment alsnog apprecieert!

Grtz,
    Palladio

ps: Dit is slechts de mening van één persoon!
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

voll eens me Palladio ,maar ik vind het knap gezien met dat bord en nu terug en het bord me voet en al der op.

mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        Beter laat dan nooit denk ik dan...

Persoonlijk vind ik niet zo'n geslaagde foto.
        De belichting van het bord zelf kan veel beter. Als je hierop focust, betekent het dat dit het hoofdonderwerp van de foto is. Dit is dus hetgeen dat je zo goed mogelijk moet proberen uit te lichten. Als je gebruik maakt van de meetmodus 'gewogen gemiddelde', en de zon schijnt enkel op de achtergrond, dan zorg je ervoor dat het onderwerp te donker wordt, zoals hier gebeurd is. Misschien is een andere meetmodus niet mogelijk op je compact, dat moet je 'ns uitzoeken...
        Over de compositie: de gulden snede zit er zowel verticaal als horizontaal in verwerkt, maar da's geen regel die je altijd moet toepassen en waarbij het resultaat vanzelf gaat schitteren. (Maar het mag wel!) Bij deze foto vraag ik me voortdurend af wat er achter het bord verscholen zit, in plaats van ernaar te kijken. Het staat in mijn ogen dus eerder in de weg. Een oplossing is om meer afstand te nemen en meer in te zoomen. Met hetzelfde zicht op het strand zal het bord dan wat kleiner overkomen, al dan niet gebruik makend van de gulden snede.
        Misschien mocht het bord er wel met voet en al op gestaan hebben, zo creëer je nog meer diepte in de foto, omdat je een duidelijke voorgrond hebt. Nu zie ik eerder een achtergrond waar een bord is tegengeplakt...
        In het geheel vind ik het een weinig zeggende foto.
        Ik hoop dat je de comment alsnog apprecieert!

Grtz,
        Palladio

ps: Dit is slechts de mening van één persoon!
        goeie commentaar
        Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

Comment

Ben 't grotendeels eens met de commentaar van Palladio, maar mocht het bord scherp geweest zijn, zou 't al een pak schelen.

Comment

Bedankt voor de info, eerst vond ik het een mooie foto. Nu ik het opnieuw bekijk kan er idd veel aan veranderen. Het bord zou scherper moeten. Het is niet zo ver van waar ik woon. Ik zal eens opnieuw proberen.

Mvg

Danny
            http://picasaweb.google.com/dendanny65
            http://www.facebook.com/profile.php?id=100000017693594

Comment

Working...
            X