Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste hdr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste hdr

Last edited by david_ve; 1 februari 2011, 21:23.
    nikon stuff

Re: eerste hdr

imho is met zo'n donker weer een hdr niet echt noodzakelijk.
    normaal moet je cam dat wel aankunnen.
    en ik zie wat gekke kleurtjes in de lucht

Comment

waarom hdr?
      waarom die naam zo groot in de foto
      foto op zich vind ik niet slecht
      beetje recht maken
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ik volg MataRay's opmerking.

Met die weersomstandigheden kun je ook zonder HDR een mooie foto maken.
        De HDR bewerking vind ik ook niet zo geslaagd: Wolken lijken op olievlekken en de structuren van bvb de brug komen er nog niet genoeg uit.

Ik denk dat dit tafereel een grotere waarde heeft zonder HDR.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik sluit me aan met de mening van de rest. HDR is een "middel" om een resultaat wat men voor ogen heeft te bekomen en moet niet noodzakelijk "een-doel-op-zich" zijn vind ik persoonlijk.
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
            Ik sluit me aan met de mening van de rest. HDR is een "middel" om een resultaat wat men voor ogen heeft te bekomen en moet niet noodzakelijk "een-doel-op-zich" zijn vind ik persoonlijk.
            HDR is voor mij iets dat goed werkt als je zowel heel donkere als zeer lichte partijen in een onderwerp hebt. De bedoeling is dan de donkere partijen op te helderen en de lichte donkerder te maken, zodat je overal detail hebt. Ik zie hier in de beginnershoek bijna alle foto's aan dit beginsel voorbijgaan.

Comment

HDR is een "middel" om een resultaat wat men voor ogen heeft te bekomen en moet niet noodzakelijk "een-doel-op-zich" zijn vind ik persoonlijk.
              Helaas zijn vele hdr's die hier op BD verschijnen een doel op zich geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                HDR is voor mij iets dat goed werkt als je zowel heel donkere als zeer lichte partijen in een onderwerp hebt. De bedoeling is dan de donkere partijen op te helderen en de lichte donkerder te maken, zodat je overal detail hebt. Ik zie hier in de beginnershoek bijna alle foto's aan dit beginsel voorbijgaan.

ik volg festina
                groot bijgaarden is m.i. een goed voorbeeld hoe het wel moet
                waarom als beginnend fotoliefhebber beginnen met het moeilijkste
                begijp me niet verkeerd, de foto op zich vind ik zeer goed

mvg Frie
                mvg Wilfried

Comment

had ook al het idee dat he hdr-gegeven niet tot zijn recht komt.
                  veel gelezen op bd en gegoogled en toch es een poging gewaagt. weet ook al dat ik ferm wat licht te kort kom om het deftig te doen.

originele foto:

is wel jpeg onbewerkt geen crop recht van de camera
                  mvg david
                  nikon stuff

Comment

Als je nu zelf eens goed het origineel en de HDR-variant bekijkt zul je toch moeten toegeven dat het origineel veel meer detail en fellere kleuren bevat dan de HDR, wat nu net omgekeerd zou moeten zijn
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De crop die je gemaakt hebt voor de HDR is m.i. ook niet echt geslaagd. In het originele plaatje zit veel meer "swung". De baan hier vooraan voert naar de brug, die daardoor beter uit de foto komt. In de HDR-foto staat ze er "gewoontjes".
                      Wel nog een beetje rechtzetten.

Comment

ik volg
                        leuke plaat!!
                        mvg Wilfried

Comment

Dit ziet er veel frisser uit
                          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Working...
                          X