Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BRAAAKE! en bloemetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BRAAAKE! en bloemetje

had hier nog enkele picjes staan die ik wel eens wou posten met de bedoeling om opbouwende commentaar te krijgen zodat mijn volgende fotokes beter zullen zijn.

de eerst foto is er een van onze oudste hond, we waren met het balletje aan het spelen en ik nam de fotos (wou het panning systeem proberen op beginnersniveau) de fotos waren redelijk gelukt maar een momentopname van een lopende hond kan nogal rare posities teweeg brengen, dit vond ik dan de meest geslaagde uit de reeks.
    hier ging ze net in de remmen vermits ze het balletje net gevangen had.

volgende fotokes zijn er 2 die ik tijdens wat vrije tijd in de tuin nam, om wat te experimenteren.

mss moest de 3e onderaan wat gecropt worden maar dan bleef er van dat klein storend elementje links onder een kleiner maar tegelijkertijd nog storender element over(naar mijn mening).

graag had ik over deze fotos ZO VEEL MOGELIJK commentaar, ik kan tegen veel
    Olympus E510
    k9convict personal site

Re: BRAAAKE! en bloemetje

nummer1 is m.i. kwestie van techniek top
    scherpte, panning, belichting fantastisch
    de hond staat er wat ongelukkig op maar ik denk dat er nog kansen komen, niet? knap gedaan
    2&3 kunnen mij niet bekoren
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

De eerste vind ik qua techniek ook goed gedaan. Beweging zit er lekker in, en de hond zelf staat er scherp op.
      Met de tweede en de derde ben je zowat begonnen aan de moeilijkst te fotograferen dingetjes... insecten op gele bloemen. Compositie is bij beide te centraal. Geel laat zich nog makkelijker dan wit uitfreten door overbelichting, en da's wat hier gebeurd. Onderbelichten dus.

Comment

thnx voor de comments, meerdere zijn nog steeds welkom.

groetjes.
        Olympus E510
        k9convict personal site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          De eerste vind ik qua techniek ook goed gedaan. Beweging zit er lekker in, en de hond zelf staat er scherp op.
          Met de tweede en de derde ben je zowat begonnen aan de moeilijkst te fotograferen dingetjes... insecten op gele bloemen. Compositie is bij beide te centraal. Geel laat zich nog makkelijker dan wit uitfreten door overbelichting, en da's wat hier gebeurd. Onderbelichten dus.
          der stonden enkel gele bloemetjes! nu is het wel zo dat ik bij de 2e en 3e foto vooral aan het foefelen was in de 'A' setting om doe DOF wat te proberen. vaak is het zo, wanneer ik een foto neem, dat die op het schermpje nogal onderbelicht (doffe kleuren) lijkt, vandaar dat ik nogal de neiging heb om daar wat bij te sturen wat dan mss niet direct resulteert in het meest gewenste resultaat.

maar waaraan zie je nu precies dat de foto overbelicht is, want ik zie zoiets niet, is het doordat de kleuren (vooral het geel dan) TE fel overkomt in vergelijking met de werkelijke kleuren?

vriendelijke groeten.
          Olympus E510
          k9convict personal site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k9convict Bekijk bericht
            der stonden enkel gele bloemetjes! nu is het wel zo dat ik bij de 2e en 3e foto vooral aan het foefelen was in de 'A' setting om doe DOF wat te proberen. vaak is het zo, wanneer ik een foto neem, dat die op het schermpje nogal onderbelicht (doffe kleuren) lijkt, vandaar dat ik nogal de neiging heb om daar wat bij te sturen wat dan mss niet direct resulteert in het meest gewenste resultaat.

maar waaraan zie je nu precies dat de foto overbelicht is, want ik zie zoiets niet, is het doordat de kleuren (vooral het geel dan) TE fel overkomt in vergelijking met de werkelijke kleuren?

vriendelijke groeten.
            Kijk eens naar het bloemetje waar het bijtje op zit, onderaan de bloem, die witte punten. Da's uitgebrand, een deel van de foto waar geen detail in zit. Heel moeilijk om geel onder controle te houden. Het is de moeilijkste kleur. In de onderste bloem zitten zo ook verscheidene puntjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Kijk eens naar het bloemetje waar het bijtje op zit, onderaan de bloem, die witte punten. Da's uitgebrand, een deel van de foto waar geen detail in zit. Heel moeilijk om geel onder controle te houden. Het is de moeilijkste kleur. In de onderste bloem zitten zo ook verscheidene puntjes.
              yep, ik zie het, thnx voor de reactie.
              Olympus E510
              k9convict personal site

Comment

Working...
              X