Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fot van mijn eerste foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fot van mijn eerste foto's

    hallo lezers

    ik ben kris uit laakdal
    en zou nog veel willen leren over foto' nemen
    hier bij zet ik wat foto's op van mijn begin
    ze zijn genomen met een Fuji fine pix S6002
    dus alle commentaar is welkom ook het slechte
    want daar kan ik van leren

    vanaf heden ge ik met mijn nieuw toestel een nikon D80 beginnen experimenteren



    deze was uit de losse hand genomen
    zonder door de zoeker te kijken


    deze heb ik op graspop genomen




    hier heb ik voor de eerste keer een zons ondergang willen trekken maar ik was net telaat aan de kus deze is dus niet bij gesneden zo dat de horizon 2/3 komt te staan want ik wilde er geen vuilbak vol vuil op


    ps: er is geen enkele foto bewerkt

    groetjes kris
    Last edited by btof; 6 augustus 2008, 16:04.

  • #2
    Re: fot van mijn eerste foto's

    Hoi,

    Eerst en vooral welkom en succes met je nieuwe aankoop (D80)

    Om te beginnen zul je eerst paar foto's moeten verwijderen (tenzij je het aan een moderator overlaat), er is nl. een max van 3 foto's (900pixels aan langste zijde) toegestaan. Tenzij je in Fotoverhaal post, daar is een max van 10.

    Foto 1: op eerste zicht goed van scherpte, maar een weinigzeggende compo. Een goede snapshot.

    Foto 2: Alhoewel het onderwerp zelf mooi is is de compo ver te zoeken. Ook te fel belicht op het meisje en de zon op de achtergrond stoort. Zoals je zelf zegt, losse hand en niet door de zoeker gekeken -> in het vervolg dus wel kijken

    Foto 3: Goede foto, alleen jammer dat het gezicht van de gitarist er niet op staat (hij staat er wel op maar is te donker). Voor rest vind ik hem wel geslaagd (compo / kleur / scherpte / Dof -> allen ok in mijn ogen). Concertfotografie is niet gemakkelijk (veelal slechte omstandigheden), dus veel oefenen en het lukt wel.

    Ik zal ook Foto 4 en 5 beoordelen maar zoals gezegd zullen er 2 weg moeten. Dus voor later lezers die er maar 3 meer zien staan -> Sorry

    Foto 4: Wederom goed geslaagd in mijn ogen. Enkel jammer dat het uiteinde van de gitaar + de hand ietwat onscherp zijn (bewegingsonscherpte? of Dof aanpassen of shutterspeed aanpassen). Rest is ok van scherpte.
    Ook een mooie zwart/wit omzetting.

    Foto 5: mooie kleuren boven de zee (met een rechte horizon, voor sommigen in eerste poging niet evident). Storend vind ik een beetje dat bepaalde strandkabines donker zijn en de andere iets te fel belicht. Maar das eigen mening.

    Moest ik in jou plaats zijn zou ik de eerste 2 verwijderen (zijn snapshots). Foto 3 en 4 zijn voor mij de betere. En als ik moet kiezen dan 4 voor mij.

    Nog veel oefenplezier en hopelijk ben je er iets mee.

    Tot de volgende.

    Grtz


    Foto 4:
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: fot van mijn eerste foto's

      heb er twee verwijdert
      groetjes thanks voor je comment

      Comment


      • #4
        Re: fot van mijn eerste foto's

        1ste foto... leuk snapshot, maar te fel licht op de geportretteerde. De palen brengen diepte (alleen links dat kleine stukje vlag wegclonen) en maken nog wat goed.
        2de foto... mooie compo, en mooi met die achtergrondlichten, verder sluit ik me aan bij Rockey
        3de foto... mooi kleurenpallet, maar de goed verlichte, scherpe, halve strandcabines op de voorgrond, vragen m.i. te veel aandacht.

        Comment


        • #5
          Re: fot van mijn eerste foto's

          ............
          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:57.

          Comment

          Working...
          X