Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste vlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste vlieg

    Getrokken met een 18/70 uit de hand.En handmatig scherp gezet F 5,6
    Last edited by bagste; 5 augustus 2008, 00:34.

  • #2
    Re: eerste vlieg

    Verdienstelijke poging. De 18-70 is natuurlijk geen echte macrolens, maar je kan behoorlijk dichtbij komen. Ik zet bij een foto ook wel eens bij hoe hij gemaakt is, maar eigenlijk doet dat niet ter zake en is het het resultaat dat telt. Macrofotografen zullen vaak teruggrijpen naar hun statief en van daaraf manueel scherpstellen. Manueel scherpstellen is hier millimeterwerk gezien het object zo klein is. Als je dat uit de hand wil doen, moet je echt helemaal stil staan en steun zoeken. Als ik uit de hand werk, gebruik ik de AF-C (continue autofocus) van mijn camera. Dat vangt niet alleen de beweging van het object op, maar ook de mm-beweging die ik maak naar het onderwerp toe of er van weg. Vanaf statief ofwel AF-S (vast scherpstelpunt) of manueel

    Het resultaat...
    - compo is in orde
    - vliegje mocht toch nog iets dichterbij zitten, zullen de echte macrofotografen aangeven,, maar 't mag m.i. zo ook
    - is niet helemaal scherp, wat jammer is en voor het vliegje en de druppeltjes.

    Ik denk dat je nog wat kan verbeteren door de foto ietwat te verscherpen, maar vlijmscherp gaat hij m.i. niet worden.

    Comment


    • #3
      Re: eerste vlieg

      Ik vind het een verdienstelijke poging. Compo zit goed en kleur is ook OK. Zoals FestinaLente al aanhaalt mist hij iets scherpte op het vliegje. Maar zeker niet slecht.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: eerste vlieg

        bedankt voor de tips .Ga er volgende keer op letten maar had op het moment geen statief mee .ik heb wel een goede driepoot maar overweeg een 1poot aan te schaffen .ik denk dat dat ietsgemakelijker is als je snel moet zijn en minder zwaar om mee te nemen als ik ga wandelen .heeft hier iemand nog een goede raad voor .kwestie van ondervinding

        Comment

        Working...
        X