Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook op bivak geweest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook op bivak geweest

    Heb m'n Nikon D40 nu ongeveer anderhalve maand ... op bivak een kunngn uitleven.

    hier een paar van de mooiste ( vind ik ) ik vind alleen de 2de beetje dof ... of meen ik dat ?



  • #2
    Re: Ook op bivak geweest

    Hoi, proficiat met je aankoop en ik hoop dat je er nog veel plezier aan beleeft.

    De foto's... twee mooie momentopnames, waar de betrokkenen van zullen kunnen nagenieten. Beide foto's hebben een goede scherptediepte (DOF).
    De eerste heeft een beetje last van overbelichting. Op de haren en in het aangezicht van de rechtse jongen zitten uitgebrande witte delen. Als je zo'n dingen gaat fotograferen, even het licht meten en waarschijnlijk ga je moeten ondercompenseren (ev-) om tot een correcte belichting te komen. Hij is zo te zien op de middag, in de vlakke zon genomen, en dat is niet het makkelijkste moment om te fotograferen. Ze staan er wel scherp op, maar bovenaan mocht van mij iets meer ruimte.
    Foto twee heeft last van bewegingsonscherpte, en aan de beweging van het water te zien, zou het aan de sluitertijd kunnen liggen, in combinatie met de scherpstelling.
    Kies voor dergelijke bewegende opnames de sportstand of neem sluitertijdvoorkeuze met een korte sluitertijd (1/200ste minstens) en de ISO op automatisch. Wat je scherpstelling betreft, mits de persoon een voorwaartse beweging maakt, de AF-C stand gebruiken. Kies ook voor enkelveldscherpstelling. De camera gaat de beweging van het voorwerp op het scherpstelpunt mee volgen in de AF-C stand.

    Mvg

    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Ook op bivak geweest

      THANKX !

      Moet ik es allemaal nazoeken op de kodak .. want daar staat mij zoveel op !
      Volgende keer houd ik hier zeker rekening mee !

      Greetz !

      Chiko

      Comment


      • #4
        Re: Ook op bivak geweest

        Twee goede foto's. Zoals FestinaLente zegt goeie DOF op beide foto's.
        Op de eerste foto vind ik het uitgebrande op het hoofd niet te overdreven, bij volle zon is het niet makkelijk en ik vind dat het er nog door kan. De volgende keer misschien een stapje onderbelichten.
        De twee heeft inderdaad last van bewegingsscherpte. Je kan er dit gedeeltelijk uithalen met de filter slim verscherpen in Photoshop CS3.
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment

        Working...
        X