Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WAKEBOARDERS fotgraferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WAKEBOARDERS fotgraferen

    had de kans enkele wakeboarders te fotografern van uit een speedboot
    had de personen die de sprong uitvoerden altijd te donker op de foto

    nu mijn vraag , wat is de beste instelling op de camera nikon 40dx
    en welke kens zou daar het best voor voor zijn?

    alle tips en trucs zijn vanharte welkom

    dirk





  • #2
    Re: WAKEBOARDERS fotgraferen

    Het belangrijkste is dat je spotmeting gebruikt, hierdoor belicht je het onderwerp goed. Door een correctie EV toe te passen kun je de hogelichten dan beheersen.
    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: WAKEBOARDERS fotgraferen

      Ik zou volgende keer wel een tragere sluitertijd gebruiken.
      Alles staat precies stil op de foto, ik heb totaal geen gevoel van snelheid of beweging.
      Je hebt een breedhoeklens gebruikt, ik zou eerder voor een standaardzoomslens gaan voor dit soort actie zo geraak je dichter bij het onderwerp.

      Comment


      • #4
        Re: WAKEBOARDERS fotgraferen

        woensdag krijg ik een mogelijkheid om nog eens te proberen
        dan hou ik zeker rekening met de reacties
        waarvoor dank

        Comment


        • #5
          Re: WAKEBOARDERS fotgraferen

          Ik ben helemaal geen expert hoor, maar als je een externe flitser hebt zou ik eens enkele foto's trekken met deze ook .
          en een beetje spelen met instellingen hé , zo ben ik het ook aan het leren

          Comment


          • #6
            Re: WAKEBOARDERS fotgraferen

            Door het licht te meten met de matrix methode en een gemiddelde te maken van de hele compositie bekom je dit resultaat. Mocht je het licht meten met spotmeting op je onderwerp dan zou dit onderwerp beter belicht zijn maar let wel, je zou ook de delen die nu al licht zijn noch meer overbelichten.
            Ik vermoed dat de zon rechts achter stond tov je onderwerp. Je zou ook het tijdstip van opname kunnen wijzigen, als je bijvoorbeeld in de richting van de zon vaart en jij als fotograaf de zon in de rug hebt, zal je onderwerp sowieso beter belicht zijn. Gebruik dan spotmeting op iets neutraal grijs of op je onderwerp en je zal foto's hebben met een goed belichte wakeboarder en zonder uitgevreten lucht.
            Succes
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment

            Working...
            X