Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Altijd eng, mijn eerste post met foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Altijd eng, mijn eerste post met foto's

*verwijderd*
    Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 03:07.
    Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

Re: Altijd eng, mijn eerste post met foto's

foto één: dat groene ding boven zn kop is nogal storend. Je kan het grotendeels wegcroppen en toch nog de hele kop behouden.
    foto twee: gewoon
    foto drie: vind ik goed, er is goed scherpgesteld op de ogen, de beweging van de pup is leuk. Mooi, die schuine lijn die er in zit en de bloemen in de bovenste helft. Een lucky shot met een dynamische en sterke compositie.

Comment

Mooie intro. Ben grotendeels eens met Control-Z

1. gewoon bovenaan een stukje eraf, en je hebt een sprekend beeld. De beperkte scherptediepte voert recht naar de ogen. Ik vind hem best sterk.
      2. Is leuk
      3. Toch een beetje moeite mee... vraag me af of bij deze compo, die anders en leuk is, niet beter een volledig scherp beeld past. 't Heeft iets, maar ik vrees dat als je deze foto aan je muur gaat hangen, heel veel mensen gewoon zullen zeggen :"Hij is niet scherp."

Comment

Iedereen alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren, echt tof!

Wat betreft het croppen van de 1e foto. Ik crop het liefst met behoud van de hoogte breedte verhoudingen. Als ik deze foto zo crop valt er teveel weg links en rechts. Ik denk dat ik de foto eens in PS ga openen en kijk of ik niet beter daar iets aan het 'groen' kan doen (was trouwens het kussen van een stoel op de achtergrond)

De 2e foto heb ik erbij gedaan omdat ik het een foto vond die een heel ander beeld liet zien van amy dan foto 1. Hier ligt ze wild spelend op haar rug door het gras te dollen. Ik heb een andere foto waar ze een halve schroef maakt in het gras, maar die was wat uitfocus, dus die heb ik niet gepost. vanwege de regels zal ik die ook maar niet nu posten

Alle foto's zijn lucky shots. Je kan plannen, voorbereiden met licht etc, maar elke keer als je klikt is het de hoop dat je geluk hebt gehad die je naar het voorbeeld doet kijken. In mijn geval tenminste wel. Dus dat vind ik een mooi compliment, maar dan wel voor de camera
        Op deze foto kwam ze even snuffelen aan de camera. Hier keek ze eerst even nieuwsgierig naar dat gekke ding, de foto hierna bijt ze in de zonnekap.
        Tjah Puppy's
        Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
          Iedereen alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren, echt tof!

Wat betreft het croppen van de 1e foto. Ik crop het liefst met behoud van de hoogte breedte verhoudingen. Als ik deze foto zo crop valt er teveel weg links en rechts. Ik denk dat ik de foto eens in PS ga openen en kijk of ik niet beter daar iets aan het 'groen' kan doen (was trouwens het kussen van een stoel op de achtergrond)
          3/4 is ook een veelvoorkomend fotoformaat, en daar ga je waarschijnlijk uitkomen. Ik behoud ook liever het 2/3 formaat, maar hier zou ik er toch van durven afwijken. De ogen komen dan bovendien op een sterker punt in de foto. Je kan in photoshop ook gaan spelen met selectieve saturatie en het groen desatureren.

De D40 is een volwaardige spiegelreflex, spijts wat sommigen er van denken. Alleen moeten de instellingen vaak via het menu gebeuren, wat voor sommigen, zoals mezelf, als een serieuze beperking aanzien wordt, en natuurlijk het ontbreken van de motor.

Comment

*verwijderd*
            Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 03:08.

Comment

de laatste van de drie eerste erg goed.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb gedaan wat je zei. In lightroom vond ik de optie om bij de cropping tool de standaard formaten te kiezen (ja, lightroom heb ik ook pas sinds een week, dus ik zoek daar nog erg mijn weg in).

Het resultaat ziet er dan zo uit:

bedankt voor de tips!
                Nu nog de witbalans corrigeren (er zit een blauwzweem over) en de schaduwen wat optrekken en dan krijg je dit.
                (laat gerust weten indien je niet graag hebt dat anderen met je fotos prutsen, dan haal ik hem onmiddellijk offline.)

Uit je oorspronkelijke reeks vind ik de derde heel goed door het originele standpunt/compositie.
                blog

Comment

*verwijderd*
                  Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 03:08.

Comment

Ik vind het geen probleem als je iets met mijn foto's doet.

Ik heb ze naast elkaar gezet en bekeken, en hoewel de kleuren in jou foto veel natuurlijker zijn, vind ik de originele foto, met de blauwe zweem, (onbedoeld welliswaar, ik ben gewoon nog niet zo goed met witbalans enzo), om een of andere reden toch rustiger. Dat zal persoonlijke smaak zijn , en ik gok dat 90% van de betere fotografen het vast niet met mij eens zal zijn
                    2BHonnest.. Ik kan u volgen

De aanpassing van Stijn is net een ietsje te ver gegaan.
                    Het is natuurlijk ook zo dat hij de aanpassingen gedaan heeft op een bewerkte copy. 't best is de aanpassingen uit te voeren op de originele versie (liefst in RAW).
                    Doe je deze op de originele versie, dan wordt het resultaat normaal gezien pas optimaal
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Working...
                    X