Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste post



    testen van mijn nieuw speelgoed
    canon eos 400d met kitlens
    lichtsterke lens is besteld en gaat morgen aankomen
    skier hier is mitch boermans
    geschoten in peer
    Last edited by dieter1080; 27 juli 2008, 23:53.
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

  • #2
    Re: eerste post

    Hoi en welkom bij BD,

    Om met de deur in huis te vallen: ik mis duidelijk scherpte op het onderwerp, de skieer. Ook de belichting is wat aan de donkere kant. De skieer zelf zou meer op de voorgrond mogen komen om de foto boeiend te maken.

    Nu de skipiste van Peer kennende weet ik dat de lichtomstandigheden niet de ideale zijn. Je hebt ook geen exif info meegegeven maar hier zou ik toch duidelijk de ISO waarde optrekken om een zo snel mogelijk sluitertijd te bekomen. Alleen dan ga je het onderwerp scherp krijgen.

    Bij zulke opnames vind ik persoonlijk dat de voorgrond (de hoop sneeuw) eveneens scherp moet zijn. Je mag bijgevolg met de camera het onderwerp niet mee volgen. Het is een kwestie van de druk op de knop op het juiste moment.
    Blijven proberen zou ik zeggen wat uit sportopnames valt soms een zeer goeie foto te halen. De lens die je besteld hebt, zal zeker ten goede komen bij dit soort van opnames.

    Alex W.
    [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Re: eerste post

      was dan ook de eerste poging,
      die sport stand dat er op het toestel staat is dus niks waard
      volgende keer had ik de instellingen aangepast en met stand av gewerkt om toch een groter diafragma te hebben
      die foto's zijn (gelukkig) pakken beter
      het licht in komen is dan ook wat meer
      wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

      Comment


      • #4
        Re: eerste post

        Nog een geluk dat erbij stond dat het een skier betreft. Ik had het anders niet gezien.

        Ik denk dat alles al gezegd is..
        toch nog even dit:

        1- jou foto mag tot 900pix zijn (langste zijde) waardoor we alvast wat meer details zouden zien,
        2- Skier valt hier compleet uit het beeld wegens onscherp en te klein. Misschien iets meer bijsnijden.
        3- de sneeuw is op dit beeld meer storing (door de extreme onscherpte) dan aanvulling. Ik zou deze dan ook tot een minimum herleiden.
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

        Comment

        Working...
        X