Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste pogingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste pogingen

Enkele dagen geleden me een Canon 450 D aangeschaft en hier dus mn eerste resultaten

graag had ik mening gehoord over composities en de technische kant

Exif:
    Exposure: 1/100
    Aperture: f/3.5
    ISO Speed: 100

Exif:
    Exposure: 1/200
    Aperture: f/10
    ISO Speed: 400

Re: Eerste pogingen

Ik vind het moeilijke foto's.
    De eerste heeft mooie tinten. Gezien de scherpstelling op de blaadjes, vermoed ik dat je deze als onderwerp wil, maar door de grote hoeveelheid aan objecten op de achtergrond, is het moeilijk uit te maken, en gaat de aandacht steeds weg. 't is een mooi hoekje, waar wel wat van te maken is. Ook de foto nog een beetje rechtzetten.
    Hou er rekening mee, dat wanneer je in groothoek fotografeert, je grote diafragma niet echt veel uithaalt. De achtergrond is m.i. nog te aanwezig, zei het een tikkeltje onscherp, om geen aandacht meer te vragen.
    Foto twee is wat moeilijk omdat niets er helemaal opstaat, en dan mis ik een onderwerp. Belichting in beide foto's is goed.

Comment

De eerste foto is inderdaad wat druk. Ze mag misschien vanonder en links iets meer gekadreerd worden door raam en vensterbank. En langs boven zou ik iets zakken zodat enkel het gele muurtje erop staat en de haag erboven niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benice Bekijk bericht
        De eerste foto is inderdaad wat druk. Ze mag misschien vanonder en links iets meer gekadreerd worden door raam en vensterbank. En langs boven zou ik iets zakken zodat enkel het gele muurtje erop staat en de haag erboven niet.
        Het is nu juist het hangende van de ranken die het effect geeft. Dat moet er toch bij blijven.
        Een hoger (nog hoger) standpunt innemen voor het maken van de foto zou handiger zijn gezien je hierdoor die haag ook uit het beeld haalt
        Nadeel is dan wel dat je de vloer/tafel,... meer in beeld krijgt .. weer storend.
        Ideaal is spelen met diafragma om DOF te plaatsen rond de ranken en zodoende de achtergrond weg te cijferen ...

Ik vind anderzijds dat het wel iets heeft.
        enne .. niet zo voor de hand liggend om hier een 'perfect' beeld bij te maken.

Idem voor de 2de foto.
        Ik zie daar de verhankelijkheid/rimpels van leder gecombineerd met de verhankelijkheid van de muur...
        Had iets groter gemogen maar verder . . . moeilijk te bepalen
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

voor mij zijn het eerder foto's die niks zeggen... eventjes de tuin inlopen enkele fotootjes trekken...

Ik wil hierover niet negatief klinken, je moet ergens beginnen, maar je kan ook niet echt een technische uitleg geven op zulke foto's volgens mij.

als tips zou ik geven.. probeer meer een onderwerp te verkrijgen.. of probeer echt voor een macro opname te gaan... tussenin zegt het niet zoveel.

Aan de andere kant met de toestellen van tegenwoordig kan iedereen een foto maken.. je hoeft alleen maar op auto te zetten. (ik zeg niet dat je dat gedaan hebt) Maar dat is een reden te meer om er net iets extra mee te doen om een onderscheid te maken of eruit te steken.

maar dat is natuurlijk mijn mening maar
          poof

Comment

Working...
          X