Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto's

    Hallo. Ik ben nieuw op dit forum maar lees hier al wel een tijdje de nuttige tips. Eindelijk heb ik me een DSLR aangeschaft (Sony A300X met een 18-70 en 55-200 lens). Ik heb dit weekend voor de eerste keer een paar shots in de natuur gaan maken. Hieronder mijn 3 beste foto's waarbij ik evalueer op de compositie.

    Koeien : Geprobeerd om ze speciaal in beeld te brengen.


    Lens :18-70 mm
    Sluitertijd : 1/80 sec
    Diafragma : F7,1
    Belichtingscorrectie : +0,0EV
    ISO : 100
    Brandpuntafstand : 40,0 mm

    Grenspaal : De kleuren staan me niet zo aan. Veel zon die dag en ik heb er nog last mee met andere foto's waar ik van verder fotografeer. Wazig en zwakke kleuren. Met een correctie in Photoshop gaat hij beter, maar ik wil vooral weten hoe ik dit beter krijg met mijn toestel.


    Lens : 18-70 mm
    Sluitertijd : 1/4000 sec
    Diafragma : F5,6
    Belichtingscorrectie : +0,0EV
    ISO : 400
    Brandpuntafstand : 70,0 mm

    Koppeltje : Leek me leuk, maar ook hier de kleuren.


    Lens : 55-200 mm
    Sluitertijd : 1/400 sec
    Diafragma : F9,0
    Belichtingscorrectie : +0,0EV
    ISO : 100
    Brandpuntafstand : 160,0 mm

    Shoot me
    Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
    http://digitalefotografietm.blogspot.com

  • #2
    Re: Eerste foto's

    #1 uitsnede is speciaal en goed. minpuntje is dat het oor helemaal zwart is en daardoor het geheel een zoekplaatje is geworden.
    #2 & #3 idd wat fletsjes. mogelijk wat harder contrast op het toestel instellen. Ik doe het altijd achteraf in PS. Ook wat verscherpen zou meer pit kunnen geven.
    Compo van 2 en 3 zijn OK.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto's

      Hoi,

      De compo is voor alle drie prima. En ik vind ook dat alle drie de foto's wat flets overkomen. Neem je je foto's in RAW of niet? In RAW kan je namelijk veel beter inspelen op de manier hoe je foto er uiteindelijk zou moeten uitzien.

      Het RAW bevat de exacte gegevens zoals de camera dit dor de lens 'gezien' heeft. Het houdt dan ook geen rekening met de mogelijke software correcties die automatische op een JPEG uitgevoerd worden.

      Groetjes,
      Alex W.
      [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

      Comment

      Working...
      X