Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

m'n eerste foto op dit forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• m'n eerste foto op dit forum

Camera Model Name Canon EOS 40D
    Tv(Shutter Speed) 1/500Sec.
    Av(Aperture Value) F4.0
    ISO Speed 400
    Lens EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM
    Focal Lens 17,0 mm
    Flash Off
    White Balance Auto
    Last edited by Wim1960; 28 juli 2008, 00:40. Reden: leesbaarder gemaakt :)

Re: m'n eerste foto op dit forum

Welkom op het forum!
    Wat betreft de foto: feitelijk is er erg weinig scherp.... en dat met een snelheid van 1/500 op 17mm..... ff door gaan met oefenen dus en camera stilhouden
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Het ontbreken van de scherpte is inderdaad iets wat dadelijk opvalt. Voor de rest is het onderwerp zeker boeiend genoeg om er een foto van te nemen. Alleen zou ik het tijdstip wat gunstiger kiezen. De grauwe bewolking brengt niet echt leven in de foto.

Persoonlijk zou ik de snelheid niet als voorkeursinstelling nemen maar eerder het diafragma. Dan kan de optimale opening kiezen voor dit soort opnames bij een goeie sluitertijd (ik zou zelfs gaan tot 1/100ste). Als het moest lukken zou ik deze nog eens nemen.

Groetjes,

Alex W.
      [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

inderdaad zeker nog eens proberen met een kleiner diafragma. met f4 ga je nooit de scherptediepte krijgen die deze foto nodig heeft
        http://www.mimoza.be/

Comment

Als ze vanuit de sidecar genomen is kan ik begrijpen dat ze niet zo scherp is....
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Ik vreeeeeeees dat alles gezegd is....
            Let op de scherpte . . . en we kunnen verder spreken
            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Standaard staan alle scherpstelpunten op. En de camera stelt scherpt op het meest dichtbijzijnde onderwerp. Op deze foto werd scherpgesteld op het voorste gras. Je moet als je de foto neemt altijd naar de oplichtende scherpstelpunten kijken, en als niet die punten oplichten die je scherp wilt hebben dan moet je de camera wat bewegen en opnieuw proberen.

Een andere mogelijkheid is om alleen het middelste scherpstelpunt te activeren en dat dan gebruiken.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Deze onscherpte heeft niets met beweging te maken, maar met het kiezen van een scherpstelpunt vooraan in de foto, waardoor de achtergrond, bij dit grote diafragma, F4 wazig wordt.
                Voor 17mm kan je gaan tot een sluitertijd van 1/30ste om nog een scherpe foto te hebben. Maak deze bijvoorbeeld op F11, dan hou je nog een sluitertijd van 1/60ste over.
                Ik vind het nochtans geen slechte coimpositie, waarbij je de palen gebruikt om diepte in de foto te krijgen. Of het nu slecht of goed weer is, maakt weinig uit, maar mochten achtergrond en wolken er nu scherp opstaan, dan valt het grauwe hier allemaal nog wel mee.

Comment

bedankt voor de goeie tips en de geleverde kritiek

heb geleerd om een betere scherptediepte te hebben met een kleiner diafragma (vb f16 of zo gebruiken ipv f4)

het scherpstelpunt was fout gekozen (op eerste staketsel)

camera beter stilhouden

Comment

Working...
                  X