Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torenvalk @ Olmense Zoo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Torenvalk @ Olmense Zoo

Gefotografeerd door de afrastering van z'n kooi:

Is het wat ?

Greetz, RollaLtd.
    CANON EOS 400D - EF-S 18-55 - EF-S 55-250 IS

Re: Torenvalk @ Olmense Zoo

Mooie kleuren, de belichting zit goed, goede doortekening in het verenkleed, vogel komt mooi los van de achtergrond, maar ik mis wat scherpte.
    Ik denk dat je je diafragma (f4) wat kleiner had mogen kiezen (hoger getal): scherptediepte is klein (afstand waar de foto scherp is voor en achter je scherpstelpunt)

Hieruit leid ik af dat er weinig licht was, want sluitertijd is lang (1/80). Je kon echter je iso wat hoger zetten. Voor dergelijke omstandigheden zou een iso 400 meer aangewezen zijn dan iso 100 zoals je gebruikt hebt. En met een iso 400 heb je nog altijd weinig kans op ruis.

De scherpte zit duidelijk wel op de ogen van de vogel, dat is een pluspunt.

Wat de compositie betreft, vind ik de vogel wat centraal staan en had ik eerder voor een portretstand gekozen. Nu zit er links en rechts wat veel achtergrond die weinig boeiend is.

Maar al bij al is het een verdienstelijke foto, gezien de omstandigheden (vogel in een volière)

Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen. De suggesties voor verbetering zijn opbouwend bedoeld.

Mvg,
    Chris
    Last edited by chris; 26 juli 2008, 23:12.
    Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
      Mooie kleuren, de belichting zit goed, goede doortekening in het verenkleed, vogel komt mooi los van de achtergrond, maar ik mis wat scherpte.
      Ik denk dat je je diafragma (f4) wat kleiner had mogen kiezen (hoger getal): scherptediepte is klein (afstand waar de foto scherp is voor en achter je scherpstelpunt)

Hieruit leid ik af dat er weinig licht was, want sluitertijd is lang (1/80). Je kon echter je iso wat hoger zetten. Voor dergelijke omstandigheden zou een iso 400 meer aangewezen zijn dan iso 100 zoals je gebruikt hebt. En met een iso 400 heb je nog altijd weinig kans op ruis.

De scherpte zit duidelijk wel op de ogen van de vogel, dat is een pluspunt.

Wat de compositie betreft, vind ik de vogel wat centraal staan en had ik eerder voor een portretstand gekozen. Nu zit er links en rechts wat veel achtergrond die weinig boeiend is.

Maar al bij al is het een verdienstelijke foto, gezien de omstandigheden (vogel in een volière)

Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen. De suggesties voor verbetering zijn opbouwend bedoeld.

Mvg,
      Chris
      Thanks Chris ! Ik kan er alleen maar van bijleren.
      CANON EOS 400D - EF-S 18-55 - EF-S 55-250 IS

Comment

Mijn naamgenoot heeft dat heel goed samengevat... niets aan toe te voegen.

Mvg

Chris

Comment

mooie plaat, niks op te zeggen
          ge kunt zeggen dat hij in je ogen kijkt
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Alles is gezegd, wat te zeggen is...
            Ik ben benieuwd naar het vervolg
            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Working...
            X