Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Restaurant Italia (z/w)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Restaurant Italia (z/w)

    Hallo,

    Nog maar pas bezig met fotografie als hobby, hieronder een eerste plaatje dat ik wel leuk vind!
    Wat een beetje jammer is, is dat bij de kleuromzetting de lucht helemaal uitgebrand raakt. Het origineel heeft een lichtblauwe lucht. Ik wou dit hoog contrast en toen werd de lucht wit, is hier een alternatief voor? of is zoiets aanvaardbaar voor dit soort plaatje?

    alle tips en commentaar welkom!



    EXIF:
    ExposureTime : 1/160Sec
    FNumber : F6,3
    ExposureProgram : Manual
    ISOSpeedRatings : 640
    FocalLength : 35,00(mm)

    mvg,
    kevin
    Last edited by KevinB; 26 juli 2008, 13:02.

  • #2
    Re: Restaurant Italia (z/w)

    Gebruik je photoshop? Daar kan je bij ZW omzetting elke kleur individueel omzetten (en dus bijvoorbeeld blauw donkerder of lichter omzetten).
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: Restaurant Italia (z/w)

      De egale witte lucht vraagt inderdaad veel aandacht. Je kan bij omzetting naar zwart-wit in photoshop 101 verschillende methodes gebruiken, de meeste met plugins.
      De voornaamste in CS3 zijn : een nieuwe laag zwart-wit, kanaalmixer op monochroom, hue & saturation op 0.
      Als je nu die drie lagen boven elkaar legt met bovenaan een laag zwart/wit, en daaronder de twee andere, krijg je heel veel mogelijkheden. Alles wat onder de laag zwart-wit gebeurt, met de laag kanaalmixer en/of hue & saturation (kleurtoon en verzadiging) heef invloed op je foto. Dus in die onderliggende lagen kan je gaan spelen met kleurtjes.
      Heb je geen CS3, dan kan je bijvoorbeeld nog altijd werken met drie lagen, waarbij je de bovenste laag zwart/wit vervangt door een extra laag "kleurtoon en verzadiging" die je op 0 brengt.
      In de laag zw/w in CS3 zitten ook nog een aantal filters in, waarmee je je foto op allerlei manieren kan beïnvloeden...
      Ik gebruik meestal een combinatiemethode, de eerste zoals ik hier omschreef.

      Comment


      • #4
        Re: Restaurant Italia (z/w)

        Bedankt voor de tips! Ik ga het eens moeten uitproberen, hopelijk kan ik zo een beter resultaat krijgen

        Comment

        Working...
        X