Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
wat volgens mij beter kan:
1. meisje staat te veel in het midden.
2. heb de indruk dat deze niet echt op ooghoogte genomen is.
3. kon iets beter scherp op de ogen denk ik.
mijn persoonlijke mening.
Sony DSLR-A200W + sony HVL-F42AM flitser
DT18-70mm F3.5-5.6 lens
75-300mm F4.5-5.6 lens.
De scherpte lijkt me wel OK. De ruimte aan weerszijde is overbodig. Het rood van de jas maakt veel goed en houdt de aandacht bij het onderwerp. Toch kan je deze m.i. beter in portretstand plaatsen of minder centraal.
Met een andere kleur jas, zou de ietwat overbelichte achtergrond met de aandacht gaan lopen.
Het standpunt kan beter lager (op ooghoogte). Een tikkeltje inflitsen geeft mooie fonkelende oogjes. Als je dan nog ietwat onderbelicht, krijg je ook die overbelichting in de achtergrond weg.
De huidkleur is op mijn scherm vrij groen. Het is iets typisch aan Sony (vertelde mij een Sonybezitter), dat de kleuren iets "groener" uitkomen. Je kan dit makkelijk bijstellen door de "hue" (kleurtoon) iste meer naar het rode te schuiven.
Gebruik bij portretten ook een groot diafragma (klein getal), zodat het onderwerp goed afgezonderd wordt, en de achtergrond heel wazig.
Comment