Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ierland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ierland

Ik hoop dat jullie de foto's goed vinden of als jullie het vinden wil ik graag kritiek.

Re: ierland

Mooie vakantie herinnnering, maar fototechnsich geen hoogvliegers.
    #1 De compo is zeer onrustig door de grote hoeveelheid informatie (ie. onderwerpen) in je compo. Probeer beter één onderwerp (vb man met ezeltjes) te isoleren (ie zonder drukke achtergrond) en werkt verder met je DOF om de achtergrond minder te laten meespelen
    #2 de donkere rotsformatie heeft niet genoeg doortekening om als echt onderwerp te kunnen optreden. De mens op de rots is een goeie referentie om de grootsheid aan te duiden. Jammer genoeg staat de zee behoorlijk schuin - best wel rechtzetten.

De fotos mogen ook nog iets groter gepost worden (900pixels langste zijn & <400Kb)

Ik hoop dat je deze opmerkingen als opbouwende info naar de toekomst beschouwd en niet als puur negatieve kritiek
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

dankje voor de tips

Comment

Naast wat selkie al opmerkte, zou ik ook een andere stand van het fototoestel gekozen hebben voor beide foto's.

Door de man met de ezel in portretstand (toestel verticaal) te fotograferen zou er al heel wat van de overbodige informatie wegvallen. Misschien ook best wat door de knieën gaan zodat het gezicht van de man niet verdwijnt onder de schaduwrand van zijn hoed.

De tweede foto leent zich nog meer tot een portretstand (hoewel het een landschap is) omdat je zo de nadruk legt op de hoogte van de rots.

Mvg,

Chris
        Geniet van foto's maken

Comment

Working...
        X