Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste foto's ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eerste foto's ...

    Een mens moet ergens beginnen hé. (toestel gisteren gekocht en mijn eerste DSLR)


    Dus laat julie volledig gaan, ik kan best kritiek verdragen
    Trekken ze echt op niets of valt het best mee ?
    En wat kan ik allemaal doen om dit te verbeteren ?
    Tips zijn welkom







    Om dergelijke onderdelen nog VEEL meer uit te vergroten, moet ik daarvoor mijn toestel leten kennen of moet ik leren fotograferen of heb ik echt een macro lens nodig ?


    Bedankt voor jullie opmerkingen
    Last edited by Wim1960; 16 juli 2008, 23:25.

  • #2
    Re: De eerste foto's ...

    hey bart,

    Ten eerste; Welkom!

    Ten tweede: bekijk de regels eens. Je foto's zijn te groot (max 900 pixels langste zijde) en je hebt er wat te veel gepost. Ik raad je aan om ze aan te passen.

    Ten laatste; je foto's zijn mooi belicht, en scherp (behalve de derde, die is wat bewogen denk ik), en ze laten interessante details zien.

    Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van macro, maar ik vermoed dat je inderdaad niet veel groter zult kunnen gaan met een "gewone" lens. Je kan misschien het volgende proberen: zet je toestel op manuele focus. Zet je lens op maximum zoom, en draai de focus ring zo ver als je kan WEG van het "oneindig" teken (platte 8). Beweeg nu je camera tot er iets in focus verschijnt (je camera zal je laten weten dat iets in focus is door een lichtje in de zoeker denk ik).

    Dat is de grootst mogelijke vergroting die je met je camera aankan
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

    Comment


    • #3
      Re: De eerste foto's ...

      Er stonden er zo veel, dat ik er één te veel heb weg gehaald al is het natuurlijk wel zo dat de anderen ook weg hadden gemogen, omdat ze veel te groot zijn. graag zie ik dat je de forum regels nog even door leest , en dan de eerst volgende keer dat je online bent, de foto's aanpast op deze regels.
      Het zou zonde zijn als ze allemaal verwijderd worden.
      (je mag er drie plaatsen)
      Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
      Canon eos 7D Mijn site

      Comment


      • #4
        Re: De eerste foto's ...

        Hallo Bart,
        Welkom
        Van beide foto's die ik nog zie: mooi van compo, goed gebruik van scherpte en compo en belichting is goed.
        Elke lens heeft z'n beperkingen, een macro heeft het voordeel van een 1:1 aan te kunnen wat een 'gewone' prime of zoom niet kan.
        (nota: de macro lenzen bij Nikon noemen Micro, dus laat je niet misleiden door indicaties als macro op een lens. Kijk de spec's na: een macro kan 1:1)
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: De eerste foto's ...

          .....
          Last edited by saphi; 17 juli 2008, 06:09. Reden: dubbele verzending
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: De eerste foto's ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
            Er stonden er zo veel, dat ik er één te veel heb weg gehaald al is het natuurlijk wel zo dat de anderen ook weg hadden gemogen, omdat ze veel te groot zijn. graag zie ik dat je de forum regels nog even door leest , en dan de eerst volgende keer dat je online bent, de foto's aanpast op deze regels.
            Het zou zonde zijn als ze allemaal verwijderd worden.
            (je mag er drie plaatsen)

            Delete ze maar, ik zal er nog maken en de volgende keer de regels naleven ... had dit niet gelezen

            Comment


            • #7
              Re: De eerste foto's ...

              Oorspronkelijk geplaatst door bart500 Bekijk bericht
              Delete ze maar, ik zal er nog maken en de volgende keer de regels naleven ... had dit niet gelezen
              Nogal drastisch hé
              Altijd eerst de sticky's lezen

              Gewoon de geparkeerde foto's eens in je fotobewerkingsprogrammaatje laden, wat resizen en terug op dezelfde plaats (met dezelfde naam) wegschrijven, is gebeurt in enkele minuutjes.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment

              Working...
              X