Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk dier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk dier?

    Deze foto werd genomen met mijn Canon Powershot A540.
    Ik was in de tuin aan het werk en plots zag ik dit beest zitten. Ik ben gauw naar binnen gerend om mijn fototoestel. Ik moest me haasten want dat beest leek niet van plan om lang te blijven zitten . Jammer van de slechte compo (emmer op de achtergrond).
    Voor de rest vind ik het een min of meer geslaagde foto. Alle commentaar is welkom!
    Weet er overigens iemand welk beest dit is? Ik denk niet dat het een libel is want daar heeft het een nogal dik lijf voor. Het beest was ook vrij groot: 8-10 cm.

    Pentax K200D

  • #2
    Re: welk dier?

    Beste het gaat hier over een platbuik , als je effe googeld zul je zien dat er 2 soorten zijn die sterk op elkaar lijken , namelijk de gewone oeverlibel en deze platbuik libel .
    Groetjes
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

    Comment


    • #3
      Re: welk dier?

      ik vind de emmer juist een leuk detail (al had 'ie er compleet op mogen staan), het geeft wat diepte aan je foto, en door de perspectief-werking lijkt je libel echt een gigantisch monster te zijn
      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
      Flickr album Homepage

      Comment


      • #4
        Re: welk dier?

        Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
        ik vind de emmer juist een leuk detail (al had 'ie er compleet op mogen staan), het geeft wat diepte aan je foto, en door de perspectief-werking lijkt je libel echt een gigantisch monster te zijn
        Je hebt gelijk, maar er staan ook storende elementen op de foto, zoals het hekwerk en de schaduw ervan.

        De scherpte/scherpstelling is goed, maar voor mij houdt het daar een beetje bij op.

        Comment

        Working...
        X