Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en al meteen enkele foto's...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw en al meteen enkele foto's...

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum, maar ben nog bijlange niet zo'n goed amateurfotograaf zoals jullie. Sinds ik mijn eerste hond 3 jaar geleden kocht, is mijn plezier voor fotografie ontstaan. Ik kon met mijn toenmalig Sony cameraatje geen enkele scherpe renfoto van mijn whippetje (windhond) nemen en daarom kocht ik een jaartje later dan maar een Canon Eos 350D. Ondanks mijn drukke job, komt het er vaak niet van om superveel te experimenteren, maar ik ben voorlopig al blij met de resultaten die ik ermee behaal, al hoop ik toch stiekem om nog betere kwaliteit uit mijn camera te halen.

Hier drie foto's die ik enkele weekjes geleden maakte.

Een foto van mijn eerste hond Dobé:

En dit is een close-up van mijn tweede hond Fiebe:

Een actiefoto van Fiebe:

De gebruikte instellingen weet ik niet meer, maar ik trek eigenlijk nooit op automatisch. Ik probeer en experimenteer meestal ter plaatse wat me goed uitkomt...

Groetjes, Ellen

Re: Nieuw en al meteen enkele foto's...

hey, welkom,
    je eerste foto is al heel mooi, wel jammer van de storende elementen zoals dat touw, misschien de volgende keer op letten zodat je hond nog beter op de voorgrond komt? Ook scherpstellen op de ogen zal je foto's mooier doen uitkomen, voor de rest zou ik zo zeggen experimenteer er op los en lees veel op het bd forum, de rest zal wel komen. Als bij al vind ik het niet zo'n slechte poging hoor!
    smile ! ...it confuses people ...

Comment

De eerste foto is inderdaad wel leuk. Alleen spijtig van deze koorden die de aandacht teveel opeisen. Ik denk echter wel dat deze zonder teveel problemen kunnen weggekloond worden. Voor de rest is de eerste fot prachtig (heb je hiervoor een invulflits of zo gebruikt?
      De tweede foto vind ik maar niets...een geeuwende hond getrokken uit kikkerperspectief.
      De derde is een leuke actiefoto, hij had volgens mij nog leuker geweest indien de hond naar de fotograaf toe sprong ipv. ervan weg.
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

weet hoe moeilijk het is om toonbare foto's van een hond te trekken, 'k heb hier ook twee "modellen" lopen. Heel knap hoor!

en ja het touw en ja de hond springt van je weg... blabla... kunnen jullie je hond het volgende duidelijk maken: "schuif eens een meter op en ga dan in exact dezelfde pose staan, kop een klein beetje meer naar hier of daar voor het licht, of nee, draai je lichaam eens een beetje, en zet je linkervoorpootje nog iets vooruit, ja hou die blik in je ogen"... of " spring eens sierlijk naar mij toe"... ?
        zo'n lens is een groot starend oog voor die beesten (en dit komt niet van mij, maar van enkele van de beste hondentrainers), en staren gebeurt in hun wereld enkel in situaties waar veel agressie van uitgaat... dus een fotoshoot met je hond is niet echt vanzelfsprekend.

Zeker knappe foto's!

Comment

Dank je wel Thieu

Comment

heej ellemie!
            ik zag meteen aan de foto's dat ik je van ergens kende.
            van het hondenvriendenforum waar je altijd die prachtige foto's van je honden laat zien. vooral die actiefoto's, daar ben ik fan van.

groetjes Paulien
            (van teckeltje Sasha)

Comment

Working...
            X