Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Er zijn een paar dingen die mij opvallen aan je foto die wel wat verbetering kunnen verdragen.
Ten eerste zie ik dat de foto in gif formaat is geplaatst.
Beter is het om hiervoor jpeg te gebruiken.
Ook is de foto geheel onscherp, dit zou door het verkleinen kunnen komen.
Ik zou in het begin de exif van je foto's vermelden zodat er makkelijk gekeken kan worden naar de instelling van je camera.
Hiervolgen een paar tips die je eens moet doorlezen.
Een normale foto is vele malen groter dan de 900 pixels die hier genoemd zijn.
Je moet dus je foto gaan verkleinen en daarbij moet je rekening houden dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
Als een foto verkleind wordt, om bv. op het forum te plaatsen, moet er wel weer een onscherpmasker toegepast worden om hem ook weer scherp te krijgen.
Het is daarom handig hiervoor een goed programma te gebruiken (verkleinen en verscherpen). De meeste hier op het forum gebruiken BDSizer. Dit een gratis programma, onder Windows, en dat kun je hier vinden.
De instelling voor BDSizer is afhankelijk van je foto.
Een goede instelling zou kunnen zijn.
ReSize longest Side to 900 pixels
Lanczos3
Sharpen aan vinken 20%
Save size 300 kb
Keep exif aanvinken.
Nadat de foto verkleind is tot 900 pixels, kun je deze op het forum plaatsen.
Ik zou zeggen probeer het eens uit, kost ja geen geld.
Alvorens de foto daadwerkelijk te plaatsen lees a.u.b. nog eens de forumregels goed door, dit voorkomt veel frustraties bij de leden maar ook vooral bij u zelf.
Comment