Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie niet waagt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie niet waagt...

    Hallo, 'k zet mijn eerste foto's eens online hier, alle commentaar is welkom.
    Alvast bedankt.

    Wim






  • #2
    Re: Wie niet waagt...

    3 totaal verschillende fotos
    Belangrijk is dat er een onderwerp in de foto is of bij een abstract beeld een sterk grafische compositie;
    Bij #1 denk ik dat het wat abstrakt bedoeld is tevens ook door de stevige bewerking. Spijtig genoeg komt het geheel nogal rommelig over. Witte zak op de grond uitgebrande vlek op de muur.
    Bij #2 is er een onderwerp maar dit is niet echt boeiend te noemen. Ook de uitgebrande lucht is maakt het er niet veel beter op.
    Bij #3 stoort het dat de persoon naar beneden kijkt. Een SMS-je aan't lezen of zo. Anders zou dit een heel sterke plaat geweest zijn
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

    Comment


    • #3
      Re: Wie niet waagt...

      Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
      Bij #3 stoort het dat de persoon naar beneden kijkt. Een SMS-je aan't lezen of zo. Anders zou dit een heel sterke plaat geweest zijn
      Dank je voor je reactie. Effe ter verduidelijking van de laatste foto. De persoon in kwestie is m'n vriend en hij bestudeert net z'n eigen Canon. Vandaar z'n gebogen hoofd.
      In de wolken van die derde foto zijn echter veel stipjes te zien. Is dat ruis? Zou het kunnen komen door teveel nabewerking met de computer?

      Comment


      • #4
        Re: Wie niet waagt...

        Met de exifs erbij zou er meer gericht beantwoord kunnen worden
        I only shoot reflections...
        Canon 600D , 18-55mm IS , 28-90mm , 75-300mm

        Comment


        • #5
          Re: Wie niet waagt...

          teveel aan de schuiverkes trekken veroorzaakt dit. In RAW werken heeft het minder wegens grotere kleurdiepte. achteraf een ruisverwijder filter over zetten kan ook nog wat verbeteren
          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

          Comment


          • #6
            Re: Wie niet waagt...

            Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
            3 totaal verschillende fotos
            Belangrijk is dat er een onderwerp in de foto is of bij een abstract beeld een sterk grafische compositie;
            Bij #1 denk ik dat het wat abstrakt bedoeld is tevens ook door de stevige bewerking. Spijtig genoeg komt het geheel nogal rommelig over. Witte zak op de grond uitgebrande vlek op de muur.
            Bij #2 is er een onderwerp maar dit is niet echt boeiend te noemen. Ook de uitgebrande lucht is maakt het er niet veel beter op.
            Bij #3 stoort het dat de persoon naar beneden kijkt. Een SMS-je aan't lezen of zo. Anders zou dit een heel sterke plaat geweest zijn
            Kan me vinden in die comment
            Ook nog: #1 lensvervorming en/of perspectief vervorming. Stoort niet in deze compo. wel in #3
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Wie niet waagt...

              foto 1 heeft voor mij wel wat artistiek, 2&3 kunnen me minder boeien.

              Comment


              • #8
                Re: Wie niet waagt...

                akkoord met voorganger.
                één vind ik niet slecht van compositie, zo alles naar een centraal punt.
                twee en drie zijn minder boeiend.
                Drie had ik waarschijnlijk genomen in panoramische stand, en met de persoon midden op de weg.

                Comment

                Working...
                X