Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Munga Parade

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Munga Parade

Mijn eerste post hier. Foto's van de Munga parade in Antwerpen.
    Foto's zijn verkleint met bdsizer, en niet bewerkt.
    Hier staan nog meer foto's van de parade: http://users.edpnet.be/jeami52/Munga...ade/index.html

Nikon D50 met Tamron 28-300 f:3.5-6.3
    Sluitertijd 1/640
    Diafragma: f6,3
    Brandpuntsafstand: 255mm

Sluitertijd 1/640
    Diafragma: f6,3
    Brandpuntsafstand: 150mm

Sluitertijd 1/500
    Diafragma: f5,6
    Brandpuntsafstand: 127mm
    Last edited by jeami; 9 juli 2008, 14:26.

Re: Munga Parade

Ik vind ze mooi, alleen lijken de kindjes op de foto's hier niet zo blij.
    Wat mij betreft heb je er een paar die beter zijn (gelukkigere mensen) op die website staan.
    JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

Comment

alleen lijken de kindjes op de foto's hier niet zo blij
      ze hebben slechte ijsjes gegeten en voelen zich onwel.

'k vind foto twee wel een goede. Niet erg dat de kinderen eens een keertje enrnstig kijken.

Comment

De eerste is mooi qua kleur en het wit is niet uitgebrand maar ik mis een beetje ruimte aan de bovenzijde en aan de rechterkant.

Bij de tweede vind ik de halve dames op de achtergrond storend werken ; ik weet niet waarom maar mijn aandacht wordt meer door hun handen getrokken dan door de kinderen.

De derde is mooi, jammer van de 'bestuurder' ; zonder hem zou de foto veel sterker geweest zijn. Ik zou een stuk rechts en onderaan eens proberen weg te snijden zodat die onscherpe koker met vingers en de wielen onderaan wegvallen. Ook de voeten boven even wegknippen.

Kinderen hoeven hier zeker niet te lachen ; dat past beter bij de schmink
        I only shoot reflections...
        Canon 600D , 18-55mm IS , 28-90mm , 75-300mm

Comment

Tip 1: Haal bij gebruik van BDSIZER dat pokke watermerk weg
          (of vervang het door een eigen versie)

Tip 2: Fotografeer iets ruimer zodat je nadien mits een beetje croppen nog mooiere resultaten kan verkrijgen.

Foto 1: Het is immers een ramp om op een foto de laatste haartjes van het hoofd net buiten beeld te zien vallen en een muts die tegen 't plafond hangt.

Foto 2: vind ik wat overvol met halve waarheden Hierdoor is deze te druk uitgevallen.

Foto 3: vind ik persoonlijk het mooiste maar ook hier heb je pech.
          Had je die van iets verder links getrokken, dan was die metalen buis er af en was de kar-trekker hopelijk ook meer buiten beeld.

Foto's maken op massaevenementen is niet eenvoudig. Er lopen altijd mensen in de weg.
          Het is kwestie van leren werken met dof om hierbij het gewenste onderwerp op de voorgrond te brengen.
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Bedankt voor de tips, het is juist dat het niet altijd gemakkelijk is om op een goede plaats te staan, bij gebeurtenissen waar er veel volk staat.
            De parade was in beweging en je hebt niet altijd de tijd om een juist standpunt in te nemen. Ik zal maar denken al doende leert men.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeami Bekijk bericht
              Bedankt voor de tips, het is juist dat het niet altijd gemakkelijk is om op een goede plaats te staan, bij gebeurtenissen waar er veel volk staat.
              De parade was in beweging en je hebt niet altijd de tijd om een juist standpunt in te nemen. Ik zal maar denken al doende leert men.
              Het hangt uiteraard altijd af van het doel van de foto's.
              Als het als herinering is van de gebeurtenis, dan zijn dit allemaal perfecte foto's...
              Als je deze wil afdrukken en inkaderen om op te hangen of om te verkopen ... dan moet je met de 'gebreken' of zeg maar 'te korten' rekening houden.
              .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
              ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Working...
              X