Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Damse vaart (mag beoordeeld worden)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Damse vaart (mag beoordeeld worden)

Hier enkele foto's die ik enige tijd geleden gemaakt van de Damse vaart in Damme. Toen nog met mijn vorig digitaal toestel FinePix S5000.

Persoonlijk vindt ik de eerste foto de meest geslaagde.
    Graag jullie reactie en opmerkingen.

- Camera Model: FinePix S5000
    - Sluitertijd: 1/850
    - Diafragma: f/7
    - Focuslengte: 6mm
    - ISO: 160
    - Belichtingscompensatie: 0

- Sluitertijd: 1/950
    - Diafragma: f/8

Hierbij dezelefde foto maar dan lichter genomen zoals de comments beschrijven:

- Sluitertijd: 1/450
    - Diafragma: f/5

- Sluitertijd: 1/500
    - Diafragma: f/5.6

Graag reactie !

Grts Olivier
    Last edited by Melkdjefer; 27 juni 2008, 10:16.
    Olivier
    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

Re: Damse vaart (mag beoordeeld worden)

Olivier,

puur mijn opinie en ik wil zeker geen afbreuk doen, maar hoop dat kritiek wat opbouwend werkt.

De compo's zijn weinig zeggend, de foto's zijn zeer centraal genomen maar de min of meer symmetrie hier geeft geen toegevoegde waarde.
    Grote waterpartijen en nikszeggende lucht zonder aandachtstrekkers in de foto. De bomen rechts hebben geen doortekening meer omdat ze veel te donker zijn, dit terwijl de lucht die eronderdoor schijnt dan weer overbelicht is. (Fietsers amper zichtbaar)

Beter een aandachtstrekker zoeken op de oever (of in het water) en de vaart als 'achtergrond' meenemen ipv zoals nu centraal thema - teveel snapshot.

Zonder EXIFs in de foto kunnen we weinig meer advies geven

Alle begin is moeilijk, niet opgeven hé
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Re: Damse vaart (mag beoordeeld worden)

Deels akkoord met Selkie... Diepte zit er wel mooi in, in beide foto's. Bovendien krijg je door licht en schaduwspel en de spiegeling, toch veel in één beeld. Voor mij de eerste foto, met onderaan nog een grote centimeter er af.
      Zo'n beelden werken meestal ook iets beter als je een oever vanuit de hoek van het beeld laat vertrekken.

Comment

Working...
      X