Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minderhout -eventing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minderhout -eventing

Hoi,
    T'was gisterenavond (bijna nacht) te laat om ze nog aan te passen en "up te loaden..."
    Sorry voor de overlast !
    Dus vandaag een nieuwe poging...
    De laatste is iets te krap aan de onderkant.Aan de andere is ook nog veel werk hoor ,maar t'was de eerste keer dat ik een eventing wedstrijd deed
    Mag ik trouwens zonder toestemming van desbetreffende personen posten ?
    Is nu eigenlijk toch te laat...

Last edited by hilde; 24 juni 2008, 20:50.

Re: Minderhout -eventing

Mooie foto's maar met een snellere sluitertijd zou je nog meer scherpte krijgen.
    I only shoot reflections...
    Canon 600D , 18-55mm IS , 28-90mm , 75-300mm

Comment

De tweede is eigenlijk best een aardige foto. Hier is de sluitertijd van 1/500 net genoeg maar vooral de timing is hier het beste. Het paard gaat net over de hindernis met de voorbenen ingetrokken. De blik van de ruiter is goed te zien. De scherpte is niet optimaal maar dat zou kunnen komen omdat er niet is verscherpt na het verkleinen.

Bij 1 en 3 vind ik het moment eigenlijk iets te laat gekozen en is de sluitertijd te traag.

Ook vraag ik me af of de D200 een 80-200 schuifzoom snel genoeg kan focussen in af-c mode. Als dat niet zo is dan kun je pre-focussen (vooraf scherpstellen op de hindernis en afwachten totdat het paard erover komt).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

Je eerste foto is nog steeds iets te groot , graag nog aanpassing van deze de eerst volgende keer dat je online bent. de andere twee zijn nu goed.
        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
          De tweede is eigenlijk best een aardige foto. Hier is de sluitertijd van 1/500 net genoeg maar vooral de timing is hier het beste. Het paard gaat net over de hindernis met de voorbenen ingetrokken. De blik van de ruiter is goed te zien. De scherpte is niet optimaal maar dat zou kunnen komen omdat er niet is verscherpt na het verkleinen.

Bij 1 en 3 vind ik het moment eigenlijk iets te laat gekozen en is de sluitertijd te traag.

Ook vraag ik me af of de D200 een 80-200 schuifzoom snel genoeg kan focussen in af-c mode. Als dat niet zo is dan kun je pre-focussen (vooraf scherpstellen op de hindernis en afwachten totdat het paard erover komt).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes

Ik volg
          De tweede vind ik ook de beste, vooral het 'moment' en de kadrering met die haag zijn perfect. Misschien nog iets minder diafragmeren (als je nog kan) om minder scherptediepte te krijgen en automatisch zal je snelheid ook nog een stuk hoger zijn.
          Een verdienstelijke !
          *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
            Ik volg
            De tweede vind ik ook de beste, vooral het 'moment' en de kadrering met die haag zijn perfect. Misschien nog iets minder diafragmeren (als je nog kan) om minder scherptediepte te krijgen en automatisch zal je snelheid ook nog een stuk hoger zijn.
            Een verdienstelijke !
            Dank u voor de commentaar aan iedereen!
            Bij een springwedstrijd zie je ze op die manier meer (knieen opgetrokken , maar bij de cross zelf vind ik deze met de benen gestrekt "spectaculair"
            Op de meeste eventing site's zie je zulke foto's terug .
            Maar dat is natuurlijk ieder's smaak...
            Bedankt!

Comment

De tweede is een heel nette plaat hoor. Ook de lensgerichtheid, naast eerder gegeven commentaren, speelt daar mee. Ik vind de eerste ook netjes gedaan, maar de derde is me net iets te bevroren. Het lijkt wel een beetje of het paard op de haag hangt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hilde Bekijk bericht
                Dank u voor de commentaar aan iedereen!
                Bij een springwedstrijd zie je ze op die manier meer (knieen opgetrokken , maar bij de cross zelf vind ik deze met de benen gestrekt "spectaculair"
                Op de meeste eventing site's zie je zulke foto's terug .
                Maar dat is natuurlijk ieder's smaak...
                Bedankt!
                Wat je bedoeld is de timing net voor de landing na een diepe afsprong. Dat is inderdaad spectaculair. Als je dat effect ook op vlakke hindernissen wilt bereiken dan moet je net een fractie later afdrukken. Dit is echter heeeeeel lastig te doen.
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

Comment

Working...
                X