Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het gras in de Lange Duinen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het gras in de Lange Duinen

    Allereerst mijn excuses dat ik de aanbevolen 900 pixels niet toepas. Het grootste verbeterpunt voor mijn foto's zou een goede computer zijn die fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma kan draaien... Ik werk er even omheen door via Flickr een 'medium' foto te plaatsen (375 x 500) en daaronder een link naar 'large' versie (768 x 1024). Bij deze serie foto's is een polarisatie filter op de H9 gezet.

    Gras sprietje



    Exposure: 0.001 sec (1/1600)
    Aperture: f/2.8
    Focal Length: 5.5 mm
    ISO Speed: 100

    Een opvallend takje:



    Exposure: 0.001 sec (1/800)
    Aperture: f/3.5
    Focal Length: 20.2 mm
    ISO Speed: 80

    Huizenhoog gras (nou ja... 15 cm ongeveer )



    Exposure: 0.001 sec (1/800)
    Aperture: f/2.7
    Focal Length: 5.2 mm
    ISO Speed: 80
    Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

  • #2
    Re: Het gras in de Lange Duinen

    De eerste is voor mij de beste.
    De tweede stoort het blauwe hoekje links boven me.
    De derde vind ik de compo niet zo goed.
    Hopelijk heb je er wat aan, want ik ben zelf ook maar beginner.

    Comment


    • #3
      Re: Het gras in de Lange Duinen

      Oorspronkelijk geplaatst door KI2000 Bekijk bericht
      De eerste is voor mij de beste.
      De tweede stoort het blauwe hoekje links boven me.
      De derde vind ik de compo niet zo goed.
      Hopelijk heb je er wat aan, want ik ben zelf ook maar beginner.
      Klopt wel... en heb je goed gezien.

      Wat mij ook stoort zijn de hoekjes op foto 1 en 3.
      De eerste is de beste omdat hij het meest ruimte heeft. Nog beter zou hij zijn, mocht je het grashalmpje niet zo centraal geplaatst hebben, maar links bijvoorbeeld, tegenover de zon rechts. Licht is goed gedaan.
      Bij de tweede foto mag er meer ruimte zijn. Het stokje in de leegte, als contrast.
      De derde vind ik geen goede uitsnede, en ontbreekt m.i. ook aan ruimte. Het lijkt wel een stuk uit een foto, zoals hij nu gemaakt is. Ik zou ook proberen van alle grassprietjes scherp te krijgen, zodat je onderwerp afgelijnd is.

      Comment


      • #4
        Re: Het gras in de Lange Duinen

        Ik hou het ook bij de eerste; licht is zeer goed, compo kon beter (Zie opmerking FestinaLente)
        #2 is goed qua scherpte en DOF, mocht iets meer ruimte hebben, maar het hoekje stoort. Trouwens in al je foto's heb je storende hoekjes - wat is dit eigenlijk?? zonnekap? Foto #3 heeft het héél erg
        Bij #3 mis ik een referentiepunt, een aandachtstrekker
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Het gras in de Lange Duinen

          Bedankt voor de reacties. Ik heb weer wat dingen om op te letten

          De zwarte hoekjes zijn inderdaad mijn zonnekap. Voorlopig accepteer ik het nog even, maar ik heb het voornemen om na de zomer een nieuwe laptop te nemen waarmee ik de nabewerking ook goed kan gaan doen. Op de plaatsen waar ik de randjes met wat zoomen of knippen niet weg kan krijgen heeft het dan zin om wat uit te proberen qua klonen.

          Foto 1 heb ik overgens ook in andere settings geprobeerd, maar die pakten qua scherpte niet goed uit. Ik denk dat dat het gevolg was van teveel ineens proberen (incl het sprietje tegen onze hond beschermen )
          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

          Comment

          Working...
          X