Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto op dit forum - my girl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eerste foto op dit forum - my girl

    Bedankt voor de tips

    Moet nog veel bijleren.

    In Photoshop heb ik dus blijkbaar een beetje overdreven. Ik moet toegeven dat ik tegelijk ook de mogelijkheden van PS aan het verkennen was en vond het resultaat dat er uit rolde best wel goed. Maar het tegendeel is dus bewezen.

    De achtergrond zal ik proberen recht trekken en vervolgens een crop uitvoeren.
    Voor het aanpassen van de levels, zal ik eens moeten kijken welke waarden ik het best kan gebruiken. Dat is voor mij nog een beetje zoeken.

    De tip van het inflitsen is ook mooi meegenomen. Al probeer ik op het ogenblik zo weinig mogelijk met de flits te werken, zodat ik me kan concentreren op alle andere zaken. Beetje bij beetje dus

    Comment


    • #17
      Re: Eerste foto op dit forum - my girl

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      De originele foto is de beste van de drie geposte
      Volledig mee eens
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

      Comment


      • #18
        Re: Eerste foto op dit forum - my girl

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Wij zijn een nette familie op BD, dus over het algemeen zeggen we daar niets over.

        Nu je toch daarom vraagd dan het volgende:
        Het lijkt mij sterk dat je vriendin zo een verbouwing nodig heeft.
        - onefenheden in het gezicht verwijderd
        - Wallen weggewerkt
        - Lippen voorzien van lipgloss
        - Oogwit geaccentueerd
        - Tanden witter gemaakt

        Ik ben dan ook eens echt benieuwd naar de originele foto zonder enige bewerking.

        mvg
        Antoine

        De originele foto is ten eerste de beste en je ziet dat je vriendin bovenstaande verbouwing niet nodig heeft.


        Geniet van het leven zoals de natuur het geschapen heeft.

        mvg
        Antoine

        Comment


        • #19
          Re: Eerste foto op dit forum - my girl

          Ze zal blij zijn als ze dit hoort

          Is er iemand die kan helpen om de levels beter te krijgen? Ik krijg ze maar niet echt goed

          Comment


          • #20
            Re: Eerste foto op dit forum - my girl

            Oorspronkelijk geplaatst door KI2000 Bekijk bericht
            Ze zal blij zijn als ze dit hoort

            Is er iemand die kan helpen om de levels beter te krijgen? Ik krijg ze maar niet echt goed
            Heb ik hier ooit al eens neergepend... http://forum.belgiumdigital.com/show...36&postcount=8

            Comment


            • #21
              Re: Eerste foto op dit forum - my girl

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Heb ik hier ooit al eens neergepend... http://forum.belgiumdigital.com/show...36&postcount=8
              Wel, de theorie ken ik. Maar mocht je de kans hebben dit even voor mij te doen, dan heb ik een voorbeeld van hoe het hoort te zijn.

              Comment


              • #22
                Re: Eerste foto op dit forum - my girl



                Zoiets misschien... veel heeft hij m.i. niet nodig.

                Comment


                • #23
                  Re: Eerste foto op dit forum - my girl

                  Das idd iets beter. Ga het zelf ook eens proberen zo te krijgen.
                  Bedankt

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eerste foto op dit forum - my girl

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
                    Als je je onderwerp 1 a 1.5meter van de muur afzet krijg je met dezelfde instellingen al een mooiere dof op de muur.
                    De achtergrond en het onderwerp staan nu te dicht bij elkaar, ook hoeveel je inzoomt heeft hier mee te maken, misschien zelf wat dichterbij gaan staan en minder tele gebruiken.

                    Welke lens gebruik je ? De kitlens 55-200 ? Probeer dezelfde instellingen eens op 55 a 80mm.
                    Volgens mij krijg je juist géén DOF op de muur als je dat doet, de Depth Of Field is je SCHERPTE diepte die zou toch welop je onderwerp moeten zitten. De techniek die uit legt is goed , maar het laatste stukje zeg je net iets verkeerds wat veel gedacht wordt. dof is niet dat de achtergrond wazig is, het juist dat stukje foto wat scherp is, als de achtergrond dan mooi wazig is heb je een juiste DOF gekozen, ofwel de scherpte ligt alleen op je onderwerp en verder nergens. Sorry voor de verbetering , maar deze fout wordt té vaak gemaakt.
                    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                    Canon eos 7D Mijn site

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eerste foto op dit forum - my girl

                      Dit alles bewijst weer eens wat vele mensen constant ervaren
                      Er wordt TEVEEL geshopped en de essentie van de fotografie wordt vergeten.

                      Ik gebruik CS3 enkel voor een beetje te levelen, brightness/contrast bij te stellen en eventueel de kleuren wat te versterken. Meer is er in de meeste gevallen niet nodig.

                      Voor deze foto vind ik de bewerking van FestinaLente inderdaad perfect voor wat er nodig is. (Laptop schermen doen hier niet veel goed aan ... een goeie CRT is hiervoor veel beter)
                      Wat mij verder stoort op de foto zijn de bladeren die linksonder voor het object komen.
                      Deze foto zou ik eerder in Portrait (vertikaal) maken. (deel van de muur rechts weg, deel van de bladeren weg en iets meer vriendin erop )
                      Eindresultaat zou op dat moment nog zoveel beter naar voor komen.

                      1 ding is zeker ... blijven oefenen, en je komt er wel
                      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eerste foto op dit forum - my girl

                        Decapix:

                        Nog bedankt voor de tips.
                        Ik had hem bij nader inzien inderdaad beter verticaal kunnen maken.

                        Ik bekijk nu de eerste foto (fotosoep) voor het eerst op een 17" scherm op het werk ... en hij lijkt idd nergens naar. Ik heb me voorgenomen om niet meer te veel te soepen op een laptop.

                        Verder, de blaadjes voor mijn vriendin, dat was eigenlijk min of meer de bedoeling. Ze had haar net iets achter die blaadjes gezet. Ik vond het effect net iets leuker op die manier. Vraag me niet waarom.

                        Volgende keer zal ik het eens proberen op de manier die jij hebt aangegeven. Zo kan ik het verschil eens zien.

                        Comment

                        Working...
                        X