Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haar, eens anders bekeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • haar, eens anders bekeken

    deze foto was eigenlijk niet bedoeld als foto maar een poging om een andere instelling uit te proberen; nu dit uitschuivertje had wel iets vond ik
    ik kan niet zeggen wat maar slecht vond ik hem niet
    alleen heel jammer van dat elastiekje, dat ontsiert het wel

    wat vinden jullie ervan?



    nog een exemplaartje getrokken in de vlindertuin in knokke
    vind de kleuren prachtig!
    alleen vond ik het spijtig dat de randen van de vleugels niet scherp zijn



    een kiekje uit onze tuin,
    vind dat het licht mooi weerspiegelt in de druppel
    persoonlijk vind ik hem heel geslaagd, vraag me wel af wat het rare bolletje rechts in beeld is dat stoort wel, denk dat het een vlekje op de lens was jammer

    Last edited by Wim1960; 19 juni 2008, 18:52.

  • #2
    Re: druppel

    Prachtige foto!
    ben jaloers gwn ja spijtig van het bolletje....
    Kan je er de specificaties bijzetten? oa: welk toestel..

    Grts
    Nikon D80
    Nikkor AF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 GII ED || Nikkor AF 28-80mm 3.5-5.6 D || Nikkor 55-300 DX VRII ( +HOYA 58mm UV[O] )

    Comment


    • #3
      Re: druppel

      dank u dank u
      deze foto is getrokken met een fujifilm finepix s6500 fd
      voor verdere specificaties moet ik eens uitzoeken want ben nog niet zo vertrouwd met de terminologie :-)

      heb wel al het gevoel dat ik nog een extra lens zal moeten kopen omdat hij niet zo dicht kan inzoomen als je dingen trekt van verder of om close-ups nog scherper te maken

      Comment


      • #4
        Re: druppel

        Camera Make: FUJIFILM
        Camera Model: FinePix S6500fd
        Image Date: 2008:06:08 16:34:27
        Flash Used: No
        Focal Length: 21.6mm (35mm equivalent: 320mm)
        CCD Width: 2.43mm
        Exposure Time: 0.0042 s (1/240)
        Aperture: f/3.8
        ISO equiv: 100
        White Balance: Auto
        Metering Mode: Matrix
        Exposure: program (Auto)


        Leuke foto
        Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

        Comment


        • #5
          Re: druppel

          haha mag ik vragen waar u die informatie vandaan heeft?

          Comment


          • #6
            Re: druppel

            Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

            Comment


            • #7
              Re: druppel

              @tricolortje:
              Tis niet voor teen of ander, maar let er wel op dat je de forumregels niet overtreedt. Volgens mij mag je maar 1 topic per dag openen en als ik met niet vergis is dit je 2de of 3de.
              Best in de gaten houden, of de moderators zetten een slot op je topic tot morgen.

              Over de foto:
              Goed van scherpte/dof/kleur, maar staat terug iets te centraal van compo in mijn ogen.
              Als je meer close up wil, heb je een macro lens nodig. Volgens mij heeft raynox wel teen en ander voor fuji (ben niet zeker). Effe op google zoeken en je zult wel wat vinden.

              Grtz
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

              Comment


              • #8
                Re: druppel

                oh mijn excuses, zal de forumregels eerst nog eens goed lezen dan stom van mij
                ja heb inderdaad al door dat ik toch een lens zal moeten bijkopen om meer gedetailleerd en meer close-up te kunnen trekken, heb onlangs bij een fotograaf info gekregen over lenzen en ze hebben er van fujifilm ook. ze moeten nog ingevoerd worden omdat fuji nog geen zetel heeft in belgië maar daar zou dus binnenkort verandering in komen.

                Comment


                • #9
                  Re: haar, eens anders bekeken

                  4 topics op één dag is echt te veel van het goede hier zit tot morgen daardoor een slotje op de andere post blijft open. Ik ben maar zo vrij geweest de drie foto's bij elkaar te zetten omdat ik ze anders allemaal moest sluiten
                  Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                  Canon eos 7D Mijn site

                  Comment


                  • #10
                    Re: haar, eens anders bekeken

                    hij is weer open en mag beoordeeld worden
                    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                    Canon eos 7D Mijn site

                    Comment


                    • #11
                      Re: haar, eens anders bekeken

                      't Zijn drie goeie foto's, waarbij misschien de compositie van 2 en 3 iets te centraal is. Toch denk ik dat ze in de nabewerking een tikkeltje contrast kunnen gebruiken. Bijstellen van de "levels" is waarschijnlijk genoeg.

                      Comment

                      Working...
                      X