Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlindertje nu met foto!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vlindertje nu met foto!

voila! gelukt heel hard bedankt!!!
    en wat vinden jullie ervan? een eerste probeersel. om zelf wat kritiek te geven is die zwarte vlek misschien wat storend maar vond hem verder wel leuk.
    het is ook echt niet makkelijk bewegende "doelwitten" te fotograferen eens je eindelijk je scherpstelling hebt is het beestje al lang weer verdwenen
    Last edited by tricolortje; 19 juni 2008, 10:52. Reden: foto bijgevoegd

Re: vlindertje hulp aub

Je moet je foto ergens op een webspace zetten en hier dan een link invoegen naar die plaats.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Eerst en vooral je foto verkleinen naar de juiste pixel grote (900 aan langste zijde) -> verkleinen kan in PS en andere maar ik (en velen) gebruiken BD sizer (gratis te downloaden => zoekfuntie van het forum even gebruiken)

Je gaat nu naar het topic waarin je wilt posten en klikt nieuw onderwerp aan.
      Typ tekst en dan moet je nog je foto erin steken. Doe het volgende:

Eens verkleind en opgeslaan ga je naar imageshack.us (of een andere programma om foto's te uploaden), aangezien ik meestal imagshack gebruik zal ik hiermee verder gaan:

1. na het openen van de site zie je rechts een balk upload en op het einde van die balk browse.
      2. klik op browse en via deze functie kun je de up te load foto op je pc selecteren en ok klikken verder niets aanvinken
      3. klik onderaan op host it en dan beetje geduld hebben.
      4. na tijdje (max 3-5min) krijg je een nieuw scherm met daarin je foto in het klein.
      5. klik nu op je foto en hij zal in een volgend scherm, in het groot staan.
      6. dan rechtsklikken en eigenschappen aanklikken, je krijgt nu een nieuw kadertje met daarin een webadres. deze volledig selecteren en kopiëren.
      7. ga terug naar BD forum en in je onderwerp klik je nu boven het kader met je tekst op het 5de icoontje van rechts (afbeelding invoegen)
      8. in dit nieuwe kadertje moet je nu een URL invoegen, je klikt rechts in dit vakje en doet plakken. Indien goed verschijnt nu de URL van je foto (zie stap 6). OPM: maak eerst dit kadertje leeg of jezal tweemaal http:// hebben.
      9. nu klik je op ok en zul je de URL in je vakje zien staan.
      10. Nu nog even onderaan klikken op voorbeel van bericht en je zult je foto zien verschijnen. Indien ok klik je op versturen.

Je kunt ook altijd testen in het testforum om zeker te zijn.

Er zijn mss mensen die een snellere manier hebben maar ik doe het zo en eens gewend loopt het vlot.

Hopelijk ben je ermee geholpen.

Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

alvast heel erg bedankt!!! wel ingewikkeld niet?
        ga het onmiddellijk proberen en dan plaats in natuurlijk mijn vlindertje

Comment

Re: vlindertje nu met foto!

@tricolortje: tis ingewikkeld maar blijkbaar ist wel gelukt é nu (zoals ik al zei sommigen doen het waarschijnlijk anders, ik doe het zo en het lukt snel eens je de handeling hebt)

Over de foto:

De scherpte is goed maar mocht iets meer of de vlinder liggen, ligt nu iets teveel op de voorgrond.
          Van dof is hij goed en de zwart plek stoort mij zeker niet.

Wel staat het onderwerp iets te centraal, jezelf iets meer op hoogte van de vlinder brengen kan al veel verschil betekenen.

Grtz
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Working...
          X