Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1e foto's

Enkele dagen geleden op visite bij familie in een nabijgelegen bos wat dingen geschoten, m'n 1e probeersels (heb de camera al ff, maar nooit echt tijd in kunnen steken om verder te gaan dan de voorgeprogrammeerde standen). Allemaal getrokken met Nikon D40 met Nikkor 18-55 kitlens, geen Photoshop, zonder externe flash (heb ik nog nodig).

Edit Mod Franciskine : Foto's even achter link gezet tot ze voldoen aan de forumregels, nl 900 pixels aan de langste zijde en maximaal 400 kb groot ( liever zelfs beperken tot 200 kb maar dat is geen verplichting )

Allemaal 's avonds rond 21.30u getrokken, nogal moeilijk zonder sterke flash

Commentaar is zeer welkom vanzelfsprekend
    Last edited by Franciskine; 15 juni 2008, 13:41.

Re: 1e foto's

Hmmm, vergeet niet om je foto's op de juiste grootte te brengen voordat je ze post. De langste zijde mag niet groter zijn dan 800 pixels, momenteel zijn ze dus te groot. Kleiner maken dus

Verder mag je ook maximum maar 3 foto's posten dus zeker ook nog eens even de forumregels nalezen.

Nr 1 en 3 hebben voor mij wel potentieel :
    - Nr 1 had je volgens mij beter in portretstand getrokken en ervoor moeten zorgen dat de bloem er op zijn minst volledig op stond met nog wat extra vrije ruimte. Verder ook proberen om de bloem niet te centraal te zetten.
    - Nr 3 geeft wel de mogelijkheid om te spelen met de verschillende lijnen. Door het draaien van je camera speel je daar wel enigszins op in, maar dan had je beter de bloempot verwijderd (ook persoonlijke mening).

Nr 2 en 4 zeggen me eigenlijk niets.

En zoals je zelf al opmerkt, de flash
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Re: 1e foto's

Bedankt voor je reactie. Flash is echt essentieel, met dat ding van de camera zelf kan je niks deftig trekken dat uitgebreider is dan een close-up.
      Ik vond ook al dat de bloempot het schuine effect nogal verstoort, ik ben dus niet alleen
      Last edited by potloodslijper; 15 juni 2008, 10:15.

Comment

Working...
      X