Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een koppel bomen in het park

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een koppel bomen in het park

Hier ben ikzelf niet zo tevreden over, te licht.
    Ik heb nog geen zonnekap(ga ik strakjes halen)
    Kan het daar aan liggen?
    Heeft een UV filter in dit landje wel echt nut?
    Ik ben niet zo zeker en ik wou dit wel weten voor ik er een aanschaf.

Alvast bedankt voor de antwoorden
    Canon 70D en wat lenzen

Re: Een koppel bomen in het park

'Overbelichting' is niet meteen te wijten aan het gebruik of niet gebruiken van een zonnekap en/of filters. Gewoon een stapje (of meerdere) terugzetten in je belichting (exposure bias).
    Ik zie ook dat je de foto genomen hebt op ISO800. Bij zeer helder weer is dit ook niet echt nodig en draagt bij tot overbelichting (en andere zoals ruis) voor dit soort condities
    Daardoor het je ook een hogere sluitersnelheid 1/320 wat voor min of meer statische beelden ook niet noodzakelijk is. (mag natuurlijk wel)
    Een zonnekap zal je niet veel helpen tegen overbelichting van de foto maar om te vermijden dat er zonlicht direct op je lens valt en dus flares veroorzaakt en/of de lichtmeting in de war stuurt.
    Een UV filter gaat de hogere frequenties van licht tegen en voorkomt een blauwe zweem op je foto's wanneer er bvb veel lucht op de foto staat. Voornamelijk belangrijk bij het nemen van foto's bij hoogstaande felle zon, grote hemelpartijen in beeld, berglandschappen, zee.... Zeker een aanrader, maar zal hier niet de oplossing zijn.
    Ik vind de foto zeker niet slecht en toegegeven ,wat licht, maar niet te.
    (Softwarematig ook nog bij te stellen)
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Good old Boelaerpark!

Comment

Dus ben je waarschijnlijk zelf ook van Borgerhout?
        Canon 70D en wat lenzen

Comment

Working...
        X