Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste keer... ooit !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De eerste keer... ooit !

Een paar dagen geleden voor de eerste keer een digitaal fototoestel gekocht en meteen op pad getrokken. Eens wat geprobeerd met de extreem veel instellingen (op goed geluk). Nu me gaan verdiepen in de fotografie wereld zodoende betere foto's te kunnen maken. Alle, maar dan ook alle tips/kritiek/fouten/... die ik kan krijgen zijn welkom !

Hier degene die mij het meest aanspreekte bij het proberen van het toestel de eerste 2 dagen... Graag pos of neg kritiek ... !

Last edited by Coxwim; 11 juni 2008, 22:07.

Re: De eerste keer... ooit !

beter even de regels lezen, anders zou je post wel eens kunnen verdwijnen. Je foto's zijn veel te groot.

mvg,
    SF.
    Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, daarom zwijg ik meestal.
    *** Alpha 100 Sony, Alpha 550 Sony. Sony Zeiss 16-80, Sigma 18-200, Tamron 70-300 en enkele filters. Nu nog leren fotograferen.

Comment

Hoe kan ik deze dan zo snel en zo goed mogelijk verkleinen !?

Comment

De langste zijde van je foto mag 900 pixels bedragen. Er zijn verschillende programma's waarmee je je foto kan verkleinen, maar vaak wordt hier bdsizer gebruikt. Hier kan je er meer over lezen :

mvg,

Wim
        Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, daarom zwijg ik meestal.
        *** Alpha 100 Sony, Alpha 550 Sony. Sony Zeiss 16-80, Sigma 18-200, Tamron 70-300 en enkele filters. Nu nog leren fotograferen.

Comment

Merci,

heb ze aangepast, hoop dat het nu wel juist is. Wat vind je overigens van de foto's ?

Comment

één en drie zeggen weinig qua inhoud en compositie. In twee zit spanning, de belichting is goed, de houding en gezichtsuitdrukking ook.

Comment

Als dit echt uw eerste foto's zijn zou ik zeggen proficiat, leer nog wat bij en word pro.
              Canon 70D en wat lenzen

Comment

Ik vind drie wel speciaal. Miischien wel nog iets meer croppen aan de rechterkant...
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Dit zijn echt mijn eerste foto's die ik ooit genomen heb. Vanaf september ga ik beginnen met de opleiding fotografie. Hopelijk kan ik er mijn beroep van maken. Gisteren avond de zonsondergang gaan proberen. Kga ze zodadelijk op het forum zetten want denk dat ze goed gelukt zijn !

Comment

mooie foto's zijn het hoor

Waar ga je opleiding volgen?
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Ik heb me op twee plaatsen ingeschreven voor de toelatingsexamen in Hasselt en Antwerpen (KHLim / Karel de G).
                      Ik hoor tot nu toe dat Antwerpen beter is van kwaliteit. Sint-Lucas is ook nog een mogelijkheid. Maar het zal er een beetje vanaf hangen of mijn ouders mij op kot willen of niet aangezien ik van Hasselt ben...
                      Wat is de betere tussen de verschillende scholen ?

Comment

Eerste foto : Geen detail in het verendek van de eend door overbelichting. Ze staat op een sterke plaats in de foto, en da's al iets. De spiegeling heb je er ook nog mooi bij. Het standpunt nog iets lager, is nog beter.
                        Tweede foto : Actie mooi bevroren, maar ik mis achtergrond. ISO's omhoog, sluitertijd omlaag en flitsen en je krijgt er wat omgeving bij, zodat je misschien kan plaatsen waarom deze sprong gemaakt wordt.
                        Derde foto : Jammer dat er geen rechte lijn in zit. Probeer de diagonaal te benutten om het beeld door de foto te laten kronkelen. Ook hier... een lager standpunt, geeft vaak een beter plaatje.

Comment

Dank je wel voor deze tips! Ga ze morgen meteen uitproberen !

Comment

Working...
                          X