Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende Motorrace

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oostende Motorrace

Motorrace is niet zo evident om te fotograferen,
    maar o wat zou ik eens graag een pasje hebben om dichter bij de actie te kunnen komen !
    Wat vinden jullie ?? Tips en tricks voor motorsporten te fotograferen zijn altijd welkom

exif: Zit nog in de foto

Re: Oostende Motorrace

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
    ... maar o wat zou ik eens graag een pasje hebben om dichter bij de actie te kunnen komen! ...
    Je stond al véél te dicht bij de actie, want de piloten zitten veel te krap in het kader. Een beetje ruimte om naartoe te rijden kijkt veel beter. Als dit uitsnijdingen zijn van de originele foto's, dan kan je dat nog aanpassen.
    Voor échte panningfoto's zullen de sluitertijden trager moeten.

Verdienstelijke pogingen.

Waarschijnlijk is hier de "Sportstand" van het toestel gebruikt.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik heb een beetje vanalles geprobeerd,
      zowel de sportstand als de A stand
      op de A stand heb ik het licht enzo automatisch laten doen en iso op 200 gezet , de focusmode op AF-A gezet .
      Lens is nikon 18-200 vr
      Het zijn inderdaad uitsnede's .
      Er zit namelijk altijd wel iets of iemand in de weg in de originele foto ,
      ik zal nog eens goed kijken in mijn arsenaal foto's die ik genomen heb en er eens uitkiezen die ik niet zo strak hoef te kaderen , thnx

(dit zal uiteraard morgen ofzo maar gepost worden zodat ik geen 2x foto's post in 1 dag )

citaat: Voor échte panningfoto's zullen de sluitertijden trager moeten.
      doeme toch en ik maar denken t'is een snelle sport ik moet het hebben van een supersnelle
      sluitertijd
      Last edited by johny; 10 juni 2008, 22:58.

Comment

Oostende is niet direct het circuit waar je mooie foto's kunt nemen.Dit jaar ben ik er niet geweest,maar vorige jaren wel;een paar keer. Inderdaad:er staat altijd iets in de weg,of oranje mannekes van de veiligheid op de achtergrond enz.

Comment

In dit soort foto's:twee mogelijkheden:moto scherp of pannen.
          Moto scherp:hoge sluitersnelheid 1/2000 tot 1/5000.ISO aan te passen,zodat je diafrafma open moet en de achtergrond wazig wordt.Hoe langer je brandpuntafstand,hoe meer je dit effect krijgt.Servo instelling,sluitersnelheid voorkeuze.Onderwerp vangen op centraal autofocuspunt en dan volgen.
          Pannen: 1/125,of lager als je het in de hand hebt.Diafragma niet te ver open,om toch nog voldoende DOF te hebben.Er voor zorgen dat je onderwerp zo evenwijdig mogeljk beweegt met je sensoroppervlak.Vermijd korte bochten
          en frontale opnames,omdat in de tijd dat je sluiter open staat,de afbeeldingsmaatstaf van je onderwerp te veel verandert,en dus onscherp wordt.Onderwerp pakken op centraal autofocuspunt,voor dat de situatie interessant is en blijven volgen.Als je de moto centraal blijft houden in je zoeker bij volgen ,dan is je pansnelheid ok,dan afdrukkken op het moment dat voor jou goed lijkt.Vlot meedraaien.Binnenkant bocht als je voldoende afstand
          kunt houden.(In Oostende bijna niet doenbaar.)Brandpuntafstand niet te lang.
          Je kunt nog croppen.Bij lange brandpuntafstand,verlies je soms een deel van het onderwerp,omdat je tijdens het volgen niet altijd voldoende kunt kadreren.
          Moto's gaan snel.
          Praktisch Oostendee bocht voor je tweede opname,buitenkant bocht naast de uitremzone,bocht aan de brug voor het rechte eind,aan de vuurtoren:mooie plaatsen om te pannen.Geen tegenlicht in de namiddag.
          Verder buiten al deze prit pratannen is gelijk aan oefenen en oefenen en oefenen.

Comment

Working...
          X