Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

orchidee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• orchidee

Ik weet dat het niet wreed origineel is, maar hier toch mijn eerste foto.

Kunnen jullie even zeggen wat jullie er van vinden? Ik kan tegen kritiek
    Ik heb deze foto als probeersel eens op een statief met lange sluiterstijd getrokken.

greets

Re: orchidee

Hey tim,

De compositie is wat mij betreft ok . De scherpte kan ik moeilijk beoordelen omdat er te weinig contrast in de foto zit. De witte bloemen zijn bijna niet te onderscheiden van de witte achtergrond.
    Ik zou dezelfde oefening nog eens maken, maar dan met een zwarte achtergrond. Dan zal je zien dat je bloemen veel duidelijker naar voren komen.

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
      Hey tim,

De compositie is wat mij betreft ok . De scherpte kan ik moeilijk beoordelen omdat er te weinig contrast in de foto zit. De witte bloemen zijn bijna niet te onderscheiden van de witte achtergrond.
      Ik zou dezelfde oefening nog eens maken, maar dan met een zwarte achtergrond. Dan zal je zien dat je bloemen veel duidelijker naar voren komen.

Succes!
      Ik volg Woolfie
      Greetz,
      Dirk

Comment

Ik vind ze net mooi op een witte achtergrond, met een zwarte ga je een veel te hard contrast krijgen.

Comment

Vind het helemaal geen gekke poging, en wit op wit kan prima maar de achtergrond is mij net ff te hard belicht. Altijd maar gaan voor het grote contrast met een zwarte achtergrond hoeft helemaal niet! Probeer een s de bloemen wat meer licht te geven en de achtergrond wat minder hard en dan spelen met je belichting in je camera. Is sowieso een goede oefening.
          Ik zou overigens zeker letten op je compositie, links onderin je bloemen op die manier "afsnijden" maakt het plaatje niet mooier.

Succes

Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

allereerst bedankt voor de reacties. Hoe zou je de bloemen meer licht geven dan de achtergrond? Door de flits te gebruiken? Of door een andere lamp op de bloemen te laten schijnen? Of is hier nog een andere techniek voor die je op de camera zelf zou instellen zoals een iets kortere sluiterstijd, ...?

Comment

lamp achter wat verder weg zetten en van voren ook licht..... gewoon spelen met je opstelling dus.....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                Waarschijnlijk wel maar dit is voor mij een typische high-key opname en hoeft daarom zo contrasterend niet genomen te worden. Voor de beginnershoek vind ik dit meer dan een geslaagde opname.

Knap gedaan.
                [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Working...
                X