Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje natuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beetje natuur

    Pas een goede week mijn eerste dslr gekocht. Voordien had ik alleen een Ixus(je).



    Sony A350 met 24-105 F3.5-4.5
    Brandpuntsafstand : 24,0 mm
    1/40 s bij f/3.5 -0,3 ISO 125



    Sony A350 met 24-105 F3.5-4.5
    Brandpuntsafstand : 105 mm
    1/160 s bij f/4.5 -0,3 ISO 400

    Vond de tweede leuk omwille van de "verlichte" doorgang, maar bij de eerste is de horizontale boom dan beter. Misschien zijn ze wel beiden niet goed
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

  • #2
    Re: Beetje natuur

    Mooie foto's met voorkeur voor foto 1
    --
    Deschryver Sven
    Panasonic Lumix DMC-FZ8

    Comment


    • #3
      Re: Beetje natuur

      hoi,

      Foto's zijn mooi van kleur, wat in een bos niet altijd zo vanzelfsprekend is.
      Maar toch wat opmerkingen ivm compo.

      Foto 1:
      Het idee om de boom in zen lengte te fotograferen is goed, maar dan zou je hem beter volledig scherp hebben, nu ligt de scherpte meer naar het midden toe (f3.5 is te weinig -> hogere f = meer diepte en scherpstellen vanaf het begin). Ook iets platter gaan zodat je echt het gevoel hebt van de lengte.
      Wat mij stoort zijn de onscherpe bladere rechtsonder, en in feite zorgen de bomen rechts voor nog wat afleiding, dus van mij zou je deze mogen wegcroppen.

      Foto 2:
      Je bedoeling was om het gebied in de verte (het klare stuk) scherp erop te zetten, dit is deel gelukt MAAR door dit te doen zorg je ervoor dat alle bladeren in de voorgrond onscherp zijn en echt een soort van blokkade gaan vormen, wat niet prettig kijken is. Ik denk dat je beter voorbij deze bladeren was gegaan en dan een foto genomen met beperkte DOF.

      Tzijn goede pogingen en de kleuren zijn er (wat al veel is) nu nog de compo en de afwerking.

      Hopelijk ben je er iets mee.

      grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment

      Working...
      X