Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsondergang en nog wat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonsondergang en nog wat

    hoi allemaal,vanavond nog maar eens er op uit voor wat avond opnamen ,hoop dat het kan bekoren ,please commentaar

    vond hem zelf wel leuk met die visser er nog op
    de brug van kampen met de gouden wielen

    nog eentje wat later op de avond

    vooral de laatste ben ik benieuwd naar de reactie van jullie ,weet wel dat ik een afstandbediening ga kopen ondanks het statief toch bj sommige nog wel bewegings onscherpte ,groetjes gijs
    Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

  • #2
    Re: zonsondergang en nog wat

    eerste: vind ik mooier zondere de bron(Zon)zelf.
    tweede: erg gewoontjes.
    derde: de mooiste een het juiste(blauwe uurtje) genomen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: zonsondergang en nog wat

      de eerste en de derde vind ik absoluut knappe foto's, met voorkeur voor de derde. De tweede heeft wat 'fletse' kleuren mijns inziens. Goede bijdrage, en zeker voor beginnershoek!

      Comment


      • #4
        Re: zonsondergang en nog wat

        kan bouk een beetje volgen, maar toch goed gedaan hoor !

        Wat betreft het probleem met je bewegingsonscherpte op je statief... een afstandsbediending kan het probleem oplossen, maar naar mijn mening de zelfsontspanner (zit standaard toch op je toestel) ook.
        From a spot on the sensor...
        ... to a dump on a memory card
        Albums

        Comment


        • #5
          Re: zonsondergang en nog wat

          Ik vind de derde ook de mooiste.

          Op de eerste mag voor mij ook de zon afgecropped worden. Deze had wel mogen blijven staan als ze wat lager stond, nu is er naar mijn menig teveel lege ruimte ...

          Knap werk

          Comment


          • #6
            Re: zonsondergang en nog wat

            Mooie 1ste en 3de. Die zon stoort mij niet echt. Er loop een mooie lijn van de zon via de weerkaatsing naar de figuur in de foto. Goed gezien. Ik zou misschien onderaan een klein beetje croppen.
            Derde vind ik ook heel goed. Is dat Rotterdam ?
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment


            • #7
              Re: zonsondergang en nog wat

              Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
              Mooie 1ste en 3de. Die zon stoort mij niet echt. Er loop een mooie lijn van de zon via de weerkaatsing naar de figuur in de foto. Goed gezien. Ik zou misschien onderaan een klein beetje croppen.
              Derde vind ik ook heel goed. Is dat Rotterdam ?
              effe lezen hoor, tis Kampen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: zonsondergang en nog wat

                Mijn voorkeur gaat uit naar de 1ste foto en de 3de foto, natuurlijk veel tips of opmerkingen kan ik niet geven ben zelf nog maar begonnen
                Veel succes zou ik zeggen
                --
                Deschryver Sven
                Panasonic Lumix DMC-FZ8

                Comment


                • #9
                  Re: zonsondergang en nog wat

                  #3 vind ik zeer geslaagd
                  #1 is prachtig
                  #2 wat flets, misschien een ander standpunt zodat je toch nog de zon reflectie op het water hebt en slechts één of twee pilonen met de gouden wielen. Door de grote hoek word de foto no wat meer nietszeggend

                  Doe zo verder
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: zonsondergang en nog wat

                    hoi allemaal, bedankt voor de vele respons ,ben jullie erkentelijk daarvoor ,heb van de tweede foto een stuk gecropt is die zo beter vind zelf van wel ,maar het oordeel zie ik wel,

                    weet alleen niet of ik deze foto mag plaatsen in ditzelfde topic ,maar ook dat hoor ik dan wel ,bedankt vor het voor mij lovend commentaar groetjes gijs op de goede weg
                    Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

                    Comment


                    • #11
                      Re: zonsondergang en nog wat

                      veeel beter hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: zonsondergang en nog wat

                        helemaal iets anders hé
                        From a spot on the sensor...
                        ... to a dump on a memory card
                        Albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: zonsondergang en nog wat

                          Bij de derde foto had je de belichtingscompensatie iets moeten verhogen, + 1/3 of + 2/3 zou veel beter geweest zijn. Nu is ze net iets te donker, en als je ze probeert lichter te maken zal je waarschijnlijk ruis krijgen.

                          Bij statische onderwerpen gebruik je de zelfontspanner (timer) van de camera, een afstandsbediening heb je dan niet nodig.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: zonsondergang en nog wat

                            De laatste crop geeft al een gans andere indruk hé. Veel beter zo
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: zonsondergang en nog wat

                              hoi allemaal, jongens allemaal bedankt voor de vele positieve reactie,s dit geeft de burger moed ik ga spoedig nog eens van dit soort foto,s proberen te maken met de suggestie,s van een ieder hier in m,n achterhoofd bedankt groetjes gijs
                              Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

                              Comment

                              Working...
                              X