Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stranddijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stranddijk

hoi, mijn eerste probeersel...and I know, de foto is hier om de één of andere reden niet scherp...hij is verkleind naar de juiste grootte via CS3 en bij mij ziet hij er scherp uit tot ik hem online zwier

ik had in het testforum ook een andere foto geprobeerd, but the same problem, foto is scherp bij mij...maar niet meer na de aanpassing om het hier op het forum te zetten.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Nikon D80
    F7,1
    1/200
    ISO 200
    Last edited by DeGeert; 23 mei 2008, 14:23. Reden: foto van server veranderd...
    DeGeert

NIKON D700; AF-S Nikkor 70-200mm 2.8 ; AF-Nikkor 50mm 1.8D

Re: stranddijk

Oorspronkelijk geplaatst door DeGeert Bekijk bericht
    Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
    Waarschijnlijk heb je verkleind maar niet verscherpt. Gebruik voor het gemak BDsizer (effe zoekfunctie hier op het forum gebruiken).
    Dit programma kan je downloaden (gratis) en gebruik je dan om je foto's te verkleinen + verscherpen (in 1 klik) -> stel hem in al 900pix op langste zijde.
    Dan is het onscherpte probleem reeds opgelost.

Over de foto zelf, van kleur lijkt hij mij goed gelukt. MAAR qua compo schort er toch iets.
    Er zijn te veel elementen die aandacht vragen. De fietsers links, het strand boven, de dijk zelf onder en dan nog de bank rechts. Bovendien doen de donkere plekken op de dijk er geen goed aan.
    Als je deze foto van compo wilt beter maken zou ik meer op de dijk zelf staan ipv uit de hoogte. (bank in zicht nemen + stuk strand).

Gewoon nog keer herproberen en blijven oefenen, zo leert men het.

Hopelijk ben je er iets mee.

Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Re: stranddijk

bedankt Rocky voor je reactie!!

ik had in het testforum ook al eens geprobeerd met BDsizer, maar ook daar was de scherpte en kleur een stukje minder dan op de originele foto

Qua compo: ja, inderdaad wat veel misschien, maar vond het lijn en kleurspel net iets hebben...maar 'k ben al blij met je opbouwende kritiek en ik ga zeker die foto nog eens hernemen met de compo die jij voorstelt, dus ik ben er zeker al iets mee, merci'kes!
      DeGeert

NIKON D700; AF-S Nikkor 70-200mm 2.8 ; AF-Nikkor 50mm 1.8D

Comment

Working...
      X