Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaar voor mijn eerste kritieken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klaar voor mijn eerste kritieken

Hoi, ik ben nieuw hier en nog zo goed als "onwetend" wat fotografie betreft, dus zijn dit de eerste foto's die ik hier laat zien. Ze zijn genomen met een CANON Digital IXUS 55.
    Ik weet ook dat het geen topkwaliteit is maar wilde ze hier toch plaatsen in de hoop veel bij te leren uit jullie kritieken. Vooral jullie mening over de compositie interesseert me. Laat jullie dus maar eens volledig gaan
    Onlangs schafte ik me een EOS450D aan dus qua kwaliteit zou ik me toch wat verbeterd moeten hebben
    Groeten, Stef
    CANON Powershot S2IS - CANON Digital IXUS 55 - CANON EOS 450D (EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS)

Re: Klaar voor mijn eerste kritieken

voor de beginnershoek is dat
    drie mooie compositie landschappen: horizon mooi verdeeld, prima belicht, scherp,....
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

mooie reeks hoor, alleen de vraag over specifiek de compositie bevreemd mij een beetje, aangezien de composities hier nl juist heel sterk zijn!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mooie reeks hoor, alleen de vraag over specifiek de compositie bevreemd mij een beetje, aangezien de composities hier nl juist heel sterk zijn!!
        grt,bouk.
        Volledig eens met Bouk
        Greetz,
        Dirk

Comment

Een natuurtalent dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            grt,bouk.
            Thanks Bouk
            Maar het is niet omdat ik ze geslaagd vind dat een ander daar ook zo over denkt.
            Zoals ik al zei, ik ben pas begonnen me wat te verdiepen in de materie van de fotografie en alle kritiek, zowel positief als negatief, is welkom, ik kan er maar uit leren.
            CANON Powershot S2IS - CANON Digital IXUS 55 - CANON EOS 450D (EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS)

Comment

de derde foto vind ik super

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
                Een natuurtalent dus
                Yep! Compo-Vicky krijgt nog meer concurrentie.

Drie zeer mooie landschappen.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bij 1 en 3 stoort de voorgrond me wat, de 2de vind ik heel ferm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VFRStef Bekijk bericht
                    Thanks Bouk
                    Maar het is niet omdat ik ze geslaagd vind dat een ander daar ook zo over denkt.
                    Zoals ik al zei, ik ben pas begonnen me wat te verdiepen in de materie van de fotografie en alle kritiek, zowel positief als negatief, is welkom, ik kan er maar uit leren.
                    nou je ziet dus, dat je niet de enige bent die ze geslaagd vind hè, maar je weet ook dat we de exif kunnen bekijken,(staat er nl nog in) waaruit blijkt dat je dit al een tijdje onder de knie hebt hoor.
                    maar ja, sinds kort ben je je er wat meer in de materie van fotografie gaan verdiepen, we zijn dus nog vele mooie plaatjes te goed, gezien het feit dat je deze hebt geschoten, zonder dat je je er in verdiept had.
                    als hier boven reeds geschreven: een natuurtalent, wat we hier moeten koesteren.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ Bouk :
                      Tot nu toe heb ik enkel met eenvoudige toestellen gewerkt en veel meer dan wat foto's op vakantie staat er niet op mijn palmares. Meestal op "auto-mode" gefotografeerd, op enkele uitzonderingen na dat ik eens de tijd nam (en had) om wat te experimenteren en wat in de instellingen zitten rommelen : 10 keer dezelfde foto nemen met andere instellingen en de beste houden of alles terug deleten omdat het op niks trekt.
                      Ik weet niet of ik al 10 foto's genomen heb waar ik echt tevreden van ben maar deze 3 komen wel aardig in de buurt...
                      Ik zou heel graag een avondcursus fotografie volgen maar wegens ploegwerk is dit spijtig genoeg onbegonnen werk omdat ik zeker de helft van de lessen zou missen. Dus zal 't wat behelpen en zelfstudie worden.
                      En ik denk dat ik op dit forum wel aan het juiste adres ben om een goede start te nemen. Ik lees hier al een tijdje mee zonder zelf te posten en 't bevalt me hier wel.
                      Ik een natuurtalent ? ... yeah right ...

Comment

By the way, hoe kan je die Exif bekijken van een geposte foto ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VFRStef
                          By the way, hoe kan je die Exif bekijken van een geposte foto ?
                          KLIK!
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                          X