Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leerproces ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• leerproces ...

heb gemerkt dat fotografie verder gaat dan enkel het plaatje 'schieten' en dat hoe de foto zichtbaar gemaakt wordt bijna net zo belangrijk is ... uiteraard zal het één niet zonder het ander kunnen !

Graag commentaar over de foto en indien mogelijk ook over de presentatie ?

26mm - F/8 - 1/250s - nabewerking CS3

200mm - F/5,6 - 1/160s

200mm - F/8 - 1/125s

Alvast bedankt !
    Last edited by JosPat; 16 april 2008, 19:41. Reden: advies K@rel

Re: leerproces ...

Zeker geen slechte platen, Jospat

De sfeer van de vervallen boot komt goed tot zijn recht in de eerste foto.
    Ik zou hem wel iets minder krap gekadreerd hebben, maw. iets meer afstand genomen. De diagonalen in de foto van de bootrand enerzijds en de rand van de kade anderzijds zouden, denk ik, sterker uitkomen.

De tweede en derde zijn mooi van kleuren en scherp, ik zou het onderwerp (het oog en de bloem) wel minder centraal geplaatst hebben, met toepassing van de regel van 'drie' of de gulden snede zou de compositie van deze twee foto's waarschijnlijk een heel stuk beter zijn. Als dat je (nog) niets zegt, kan ik je deze tips aanraden.

Succes!

Groetjes
    K@rel
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Wel drie heel verschillende platen om te presenteren als een reeksje, dat vind ik nogal storend. Gelukkig heb je gekozen voor hetzelfde formaat en discrete kaders.
      een vind ik goed. Op twee en drie staat weinig op (te veel ingezoomd)

Comment

bedankt voor de tips K@rel, er zijn zoveel zaken om aan te denken dat enkel veel 'doen' zal zorgen dat al die zaken een 'gewoonte' worden ! Zeker de link zal me goed van pas komen ...

ook bedankt voor je input Control-Z want juist door zoveel mogelijk input te krijgen kunnen we vooruitgaan nietwaar ... maar denk niet dat foto twee en drie beter zouden zijn indien ik 'meer' zou laten zien, zou eerder veel reacties krijgen dat ik meer moet weglaten

groetjes,
        Jos

Comment

Die eerste is GEWELDIG! Hééééle knappe compositie!
          ______
          www.vue.photo

Comment

Ik vind de bloem véél beter zo

Je laat best de originele foto ook staan, anders worden de reply's moeilijk om volgen

Groetjes
            K@rel
            Is this the real life? Is this just fantasy?
            Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Working...
            X